• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • BK1986
    Vårivfresa skrev 2016-12-13 20:56:31 följande:

Hej!

Jag och min man gjorde Ivf i Umeå i slutet av oktober efter att ha försökt skaffa barn i över 4år och efter 2 missfall.

Vi vågat knappt tro det men imorgon går vi in i vecka 10! Peppar peppar!

Stort grattis! :) <3
  • Norris

Hur många är vi som ruvar nu?
    RD3 idag för mig. Tolkar symptom som bara tusan men som vanligt så beror väl allt man känner såhär tidigt på medicinerna.

• Fru S

Hej alla. Har försökt hålla mig från internet ett tag, googlar typ ihjäl mig annars. En vecka sen TD nu, känns som en evighet sen, tiden kryper fram! 2 veckor kvar till VUL. Småblöder fortf lite ibland. Kom knappt nåt på onsd och torsd men igår kom det lite mer igen. Inte som vid mens men nog för att man ska nojja ihjäl sig! Ibland värker det lite typ som över vänster äggstock och det drar mer mot ljumsken. Och brösten känns lite spända ibland, som att dom är lite svullen. Men annars känner jag inget. Hade gärna tagit lite morgon-illamående eller nåt så man törs tro att nåt är kvar där inne.

• Fru S
    Kvinna32 skrev 2016-12-17 09:37:47 följande:

Vi fick avbryta vårat försök igen

Nej så trist. Får man fråga varför? Du har kanske skrivit om det tidigare men jag har ju inte varit med här så länge.
  • Fru S

Fan, nu blöder jag mer igen det kom även lite klumpar med levrat blod nu när jag var på toa! Antar att dom bara kan komma från livmodern. Varför ska det fastna först för att sen lossna direkt? Känner mig väldigt upplagd för julfirande i kväll, not!

• Kvinna32

Den här gången växte inte äggblåsorna som dom skulle och kliniken stänger över jul så det fanns ingen mer tid. Förra gången växte dom för fort. Inte normalt åt not håll.

Jag håller tummarna för att det ska gå vägen för dig. Du får tänka positivt att just nu är du gravid och njuta av det

• Norris

Nu känns det lite hopplöst. Jag har alltid plussat på RD5 med blasto. RD6 idag och negativt test...
    Jag vet att RD6 är tidigt men när jag alltid har plussat så tidigt innan så känns det inte så hoppfullt nu.

• Fru S
    Norris skrev 2016-12-19 12:38:59 följande:

Nu känns det lite hopplöst. Jag har alltid plussat på RD5 med blasto. RD6 idag och negativt test...

Jag vet att RD6 är tidigt men när jag alltid har plussat så tidigt innan så känns det inte så hoppfullt nu.

RD6 är ju jättetidigt så ta inte ut besvikelsen i förskott (även om det är svårt när du har plussat så tidigt förut). Jag hade ju återföring en måndag och min läkare sa att ägget borde fastna mot torsdag-fredag nån gång. Sen tar det ju några dagar innan hormonnivån är nog hög för att ge utslag. Så vänta ett tag till innan du testar igen.
  • Kvinna32

FruS hur går det? Blöder du mer?
    Vi har fått en läkartid på torsdag för att planera framåt