• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Fru S
    drömmer om ett barn skrev 2016-12-23 09:09:02 följande:

Fru S: Jag har läst många trådar där Clearblue digital visat fel på veckoindikatorn så skulle inte lita på testet till 100% i detta fall då det gått så få timmar sedan du var på toaletten före testet.

När jag tjuvtestade och fick plus för att sedan få en blödning så blödde det ordentligt i flera dagar precis som vid en vanlig mens. Vill inte minnas några smärtor men sådant kan vara väldigt individuellt. Håller tummarna allt jag kan för er.

jag hoppas du har rätt! Jag har googlat lite om dom testerna och hittat många som det visat fel för men även många det visat rätt för, och gissa vilket man tar åt sig av? Men jag ska försöka att tänka positivt och köpa vanliga tester och testa igen under helgen och se, pluset borde ju bli svagare om jag nu har haft missfall. 
  • drömmer om ett barn

Fru S: Det är ju så, det negativa man läst är det man lägger på minnet. Det bästa vore om du försöker vänta någon dag (vilket är lättare sagt än gjort) för att förhoppningsvis få ett mer tillförlitligt resultat. Jag var själv "testoman" under graviditeten med mitt första barn så vet hur svårt det är att låta bli.. Hoppas blödningen har minskat eller upphört helt.

• Fru S

Tog ett nytt test imorse, ett vanligt clearblue, fick ett plus men det var ju väntat eftersom testet igår visade att jag fortfarande har hormoner i kroppen i alla fall. Tyckte det lodrätta strecket var lite svagare än i tisdags, vet inte om det betyder nåt, vet inte om dom testen visar svagare när man har lägre hormonhalt i kroppen. Antar att det bara är att vänta nån dag till å ta ett nytt test å se vad det visar.

• Norris

Å nu började jag också blöda...
    Att det aldrig bara kan få gå bra!!! Blir så arg och besviken... Har inga fler test hemma så jag kan se om plusset blivit starkare eller svagare. Nu blir det en jobbig väntan i flera dagar...

• jennyz

Norris: nej, men du vet att det inte är kört, men jag förstår att det känns otroligt jobbigt!!! Blöder du mycket? Ni fick ju två insatta, kanske har med det att göra, att ett ska ut? Jag blödde som sagt var vid båda mina graviditeter, första graviditeten blödde jag innan TD, då hade jag fått två insatta... håller tummarna stenhårt att det fortfarande växer minst ett pyre därinne!!!

• Norris
    jennyz skrev 2016-12-25 19:22:37 följande:

Norris: nej, men du vet att det inte är kört, men jag förstår att det känns otroligt jobbigt!!! Blöder du mycket? Ni fick ju två insatta, kanske har med det att göra, att ett ska ut? Jag blödde som sagt var vid båda mina graviditeter, första graviditeten blödde jag innan TD, då hade jag fått två insatta... håller tummarna stenhårt att det fortfarande växer minst ett pyre därinne!!!

Tack för peppet :)

Inte så mycket blod än. Bara tunnt och ljust och jag är väl inne lite på samma spår som du, att det kanske är en som inte fäst som ska ut. Men det är svårt att vara positiv ändå när maken bryter ihop och är bergsäker på att det är kört.
    Det är precis såhär mina två mf har börjat också...
  • Fru S
    Norris skrev 2016-12-25 19:39:23 följande:

Tack för peppet :)

Inte så mycket blod än. Bara tunnt och ljust och jag är väl inne lite på samma spår som du, att det kanske är en som inte fäst som ska ut. Men det är svårt att vara positiv ändå när maken bryter ihop och är bergsäker på att det är kört.

Det är precis såhär mina två mf har börjat också...

Verkligen tråkigt! Hoppas det bara är en blödning för att ena inte fastnat. När har du testdag? Eller har du redan haft den?
  • Norris
    Fru S skrev 2016-12-25 19:44:02 följande:
    Verkligen tråkigt! Hoppas det bara är en blödning för att ena inte fastnat. När har du testdag? Eller har du redan haft den?
    Testdag är inte förrän 3/1.
    Jag testade tidigt eftersom jag ville vara förberedd ifall jag skulle börja blöda på julafton.
    Ska åka in på apoteket på tisdag å köpa nya test.
  • Fru S
    Norris skrev 2016-12-25 19:56:02 följande:

Testdag är inte förrän 3/1.

Jag testade tidigt eftersom jag ville vara förberedd ifall jag skulle börja blöda på julafton.

Ska åka in på apoteket på tisdag å köpa nya test.

Vilken dag är du på nu då? Jag började ju få missfärgade flytningar på ruvdag 9, blrjade blöda på ruvdag 13, blöder ju fortf till och från mer eller mindre, blir 3 veckor nu. Vi satte också in två och läkaren sa att man kan få en blödning utan att det är kört pga att det ena inte fäster. Men för min del har det ju pågått så länge nu. Ska ju på VUL på fredag, men jag är ganska säker på att det som fastnade nu har åkt ut, kan aldrig vara nåt bra att blöda så här länge.

Har inte Apoteket öppet nåt i helgen så du kan köpa före? Eller det kanske är bra att vänta nån dag ändå innan du testar igen.
  • Norris
    Fru S skrev 2016-12-25 20:59:56 följande:
    Vilken dag är du på nu då? Jag började ju få missfärgade flytningar på ruvdag 9, blrjade blöda på ruvdag 13, blöder ju fortf till och från mer eller mindre, blir 3 veckor nu. Vi satte också in två och läkaren sa att man kan få en blödning utan att det är kört pga att det ena inte fäster. Men för min del har det ju pågått så länge nu. Ska ju på VUL på fredag, men jag är ganska säker på att det som fastnade nu har åkt ut, kan aldrig vara nåt bra att blöda så här länge.

Har inte Apoteket öppet nåt i helgen så du kan köpa före? Eller det kanske är bra att vänta nån dag ändå innan du testar igen.
    Jag är på ruvardag 12 nu. Nu kom det bara lite blod blandat med lutinus. Hoppas verkligen det avtar till imorgon. Vi har 7 mil till närmsta apotek å det har stängt imorgon så jag får snällt vänta tills på tisdag :/

Hur mycket blöder du?
    Hoppas det går bra för dig på fredag!