• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Fru S
    Norris skrev 2016-12-25 21:31:30 följande:

Jag är på ruvardag 12 nu. Nu kom det bara lite blod blandat med lutinus. Hoppas verkligen det avtar till imorgon. Vi har 7 mil till närmsta apotek å det har stängt imorgon så jag får snällt vänta tills på tisdag :/

Hur mycket blöder du?

Hoppas det går bra för dig på fredag!

Ja då förstår jag att du får vänta till tisdag

När jag pratade med kliniken om mina blödningar så sa hon att själva lutinus-tabletterna kan göra att man blöder plus att man är skör i slemhinnorna och man är ju där å retar med lutinuset flera gånger om dagen dessutom.

Första veckan blödde jag ganska mycket men bara klarrött blod, som att jag hade ett sår som det droppade ifrån. Sen har det varit lite till å från, knappt nåt i bindan, men mer när jag torkat mig efter toabesök, med lite slemmigt blod och nån liten klump med koagulerat blod ibland, som att det inte rinner ut som det ska.

Detta är verkligen psykisk terror på hög nivå! Man vill ju bara veta liksom! Slippa analysera allt man känner.
  • drömmer om ett barn

Norris: Så tråkigt att höra om dina blödningar.. :( Hoppas innerligt att det är en ofarlig blödning.

Fru S: Har du gjort något nytt test?

• Fru S
    drömmer om ett barn skrev 2016-12-26 00:38:29 följande:

Norris: Så tråkigt att höra om dina blödningar.. :( Hoppas innerligt att det är en ofarlig blödning.

Fru S: Har du gjort något nytt test?

Inte sen i lördags. Tänkte vänta till tisd en onsd, är hos svärföräldrarna nu och vill inte bryta ihop här om det skulle visa minus nu.
  • Norris

Nu har jag i alla fall slutat blöda så nu känns det mycket bättre. Det han ju inte bli så mycket blod. Ska ändå åka å köpa nya tester imorgon.

• drömmer om ett barn

Fru S: Förstår det, man vill ju kanske inte delge familjen all information i ett så tidigt skede. Håller tummarna för er.

Norris: Åh, vad skönt att det har slutat blöda! Nu hoppas vi på det bästa.

• Norris

Nu har jag tagit ett nytt test som var starkare än tidigare test, så förhoppningsvis var det en ofarlig blödning :)

• Fru S
    Norris skrev 2016-12-27 12:58:36 följande:

Nu har jag tagit ett nytt test som var starkare än tidigare test, så förhoppningsvis var det en ofarlig blödning :)

Hur går det Norris? Inga mer blödningar?

Kom på här om dagen att många brukar tempa sig för att se om dom blir gravida och se när dom har ÄL. Jag provade själv detta några månader i vintras/våras. Jag vet att jag är en lågtempare, hade mellan 35,9 - 36,7 (oftast runt 36,4), har jag över 37 har jag typ ont i hela kroppen.
    Jag tempade mig igår på morgonen och då hade jag 37,11. Idag hade jag 37,18. 
    Har visserligen blivit förkyld igen så det kanske påverkar men jag tempade igår innan jag somnade bara för att se skillnaden och då hade jag 36,36. 
    Någon annan som brukar tempa sig? Jag törs dock inte tro att detta betyder att något är kvar där inne men det känns ju märkligt att jag har så hög temp utan att jag har ont i kroppen som när jag har feber. 
  • Norris
    Fru S skrev 2016-12-29 07:51:20 följande:
    Hur går det Norris? Inga mer blödningar?

Kom på här om dagen att många brukar tempa sig för att se om dom blir gravida och se när dom har ÄL. Jag provade själv detta några månader i vintras/våras. Jag vet att jag är en lågtempare, hade mellan 35,9 - 36,7 (oftast runt 36,4), har jag över 37 har jag typ ont i hela kroppen.
    Jag tempade mig igår på morgonen och då hade jag 37,11. Idag hade jag 37,18. 
    Har visserligen blivit förkyld igen så det kanske påverkar men jag tempade igår innan jag somnade bara för att se skillnaden och då hade jag 36,36. 
    Någon annan som brukar tempa sig? Jag törs dock inte tro att detta betyder att något är kvar där inne men det känns ju märkligt att jag har så hög temp utan att jag har ont i kroppen som när jag har feber. 
    Hej!

Hade en liten blödning igen nu på morgonen, men ska försöka vara positiv iaf.

Jag har funderat på det där med att tempa men jag verkar ha raderat gammal data på hur min normaltemp ser ut så jag har inget att utgå från.
  • Fru S
    Norris skrev 2016-12-29 13:05:31 följande:
    Hej!

Hade en liten blödning igen nu på morgonen, men ska försöka vara positiv iaf.

Jag har funderat på det där med att tempa men jag verkar ha raderat gammal data på hur min normaltemp ser ut så jag har inget att utgå från.
    Hur var det, använde du Lutinus? För man kan få blödningar av dom sa hon på kliniken när jag pratade med dom om min blödning. Dels för att man är där och pillar och man har sköra slemhinnor. Och dels av nåt ämne i själva tabletterna som gör att man lättare blöder från slemhinnorna. Jag äter ju dessutom Trombyl vilket gör att det blöder ännu lättare. 
    Hoppas det är en ofarlig blödning! Så länge det inte gör ont säger dom ju att det mest sannolikt är ofarligt. 

Har själv blödit lite mer idag än tidigare. Har lite molande i svanken och nederdelen av magen också, inte som mensvärk men ändå, känns inte bra i kombination. Tur att det snart är fredag för detta kan verkligen göra en galen!