• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Fru S
    Kvinna32 skrev 2016-12-19 20:15:22 följande:

FruS hur går det? Blöder du mer?

Vi har fått en läkartid på torsdag för att planera framåt

Jo fast det är mer som att jag skulle ha väldigt rikliga flytningar som det är blod i. Det är som slemmigt blod och det rinner knappt ut i bindan utan mest när jag går på toa (ursäkta alla detaljer). Har ingen värk alls och tycker att det spänner i brösten, vilket jag tolkar som bra tecken. Men om det nu är en ofarlig blödning kan det väl sluta nu!
  • Fru S
    Kvinna32 skrev 2016-12-19 22:14:15 följande:

Låter bra att det inte är värre än så. Har ni fått tid för ultraljud än?

Jo den 30/12 (fredag nästa vecka). Är då på V8+0. Hade fått tidigare i veckan men min man jobbar borta till torsdag och han vill ju vara med.
  • Micro

UL idag, min slemhinna brukar inte växa så bra så ev fet den 27/12. Vill inte åka om d inte ser helt ok ut. Första syskonförsöket borde vi avbrutit tycker jag, lätt att säga i efterhand. Känner mig inte så peppad, först sonen sjuk å nu har jag varit sjuk en dryg vecka m öroninflammation, hosta o snuva. Riktigt risig. Mkt på jobbet oxå. Därav osäkerhet om d blir av oxå även om d inte påverkar så känner jag mig så slut. Avvaktar ul o tar beslut sedan.

• Norris

Jag tog ett till test idag (ja jag veeet! Jag e testoman!) Men i alla fall så var det positivt!! :)
    Så nu är första steget avklarat. Nu ska vi bara se till att knytet får stanna. Mina två senaste FET har ju slutat i MF i vecka 5 och vecka 9.
    Officiell TD är ju inte förrän den 3/1 och kliniken har då stängt fram tom den 8/1.
    Det blir alltså inte förrän den 9/1 jag kommer att ringa och meddela testresultatet.
    Ååå hoppas att allting kommer gå bra. Extra spännande nu när vi fick sätta in två embryon :)

• Micro

Grattis Norris, håller tummarna.

Inget fet för mig 27/12. Som jag misstänkte så växte slemhinnan inte bra o vill inte chansa, så bestämde m kliniken att vänta o börja om m medicin vid nästa mens. Borde bli transfer andra halvan av jan o d funkar bättre då. Känns ganska skön, behöver ledigt o bli frisk vid jul, är ju en stress att resa utomlands o nervositeten.

• BK1986

Hej flickor. Idag har vi testdag. Clearblue visade ett fint plus och digitala säger Gravid 2-3. Vi har vetat i drygt en vecka. Känns fantastiskt och samtidigt läskigt. Vågar inte riktigt tro på det. Vi vet ju att allt kan hända. Vecka 5+0 idag och första ultraljudet blir efter alla helger. Stor kram och god jul på er alla!

• drömmer om ett barn

Norris och BK1986: Stort grattis till era plus, vilka underbara nyheter!! Den bästa julklappen man kan önska sig! :) Håller tummarna att allt kommer gå bra för er båda.

Micro: Tråkigt att höra att det inte blev något nytt försök denna månad, men förhoppningsvis kommer slemhinnan se bättre ut samt att du själv mår bättre i januari.

Fru S: Jag hoppas att allt kommer se bra ut på ultraljudet nästa fredag och att blödningarna upphör snart.

Kvinna32: Så himla tråkigt att försöket fick avbrytas åter igen :( Nästa gång måste det bara bli bra äggblåsor tycker man.

Vårivfresa: Jättegrattis till graviditeten! :) Så härligt att ni lyckades till slut efter många års kämpande.

Vill önska er alla i tråden en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! Kram

• Fru S

Fan fan fan!!! Testade imorse med ett sånt digitalt med veckoindikering, gjorde det förra torsdagen och då stod det gravid 2-3, vilket stämde bra. Imorse stod det gravid 1-2 ????????

Hade i och för sig varit på toa vid halv 2 och tog testet kvart i 6, men det är ju fyra timmar ändå, och nu borde det ju vara så mycket hormoner så det inte spelar nån roll, eller?

Tog ju ett vanligt clearblue i tisdags å då blev det ett starkt plus direkt. Blöder ju fortf men väldigt lite, borde det inte komma mer och göra ont om jag har haft missfall?? Nu känns det verkligen kört! Fy vilken dålig julklapp.

• drömmer om ett barn

Fru S: Jag har läst många trådar där Clearblue digital visat fel på veckoindikatorn så skulle inte lita på testet till 100% i detta fall då det gått så få timmar sedan du var på toaletten före testet.

När jag tjuvtestade och fick plus för att sedan få en blödning så blödde det ordentligt i flera dagar precis som vid en vanlig mens. Vill inte minnas några smärtor men sådant kan vara väldigt individuellt. Håller tummarna allt jag kan för er.