• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Fru S

Tack allihopa! Nä det känns verkligen fördjävligt.

Har funderat lite idag under dagen och läst i mina gamla journaler, har ju fått Trombyl vid fyra tillfällen, med detta försök så har vi fått plus tre av gångerna men alla har slutat i blödningar och tidiga missfall, samband??

Sen såg jag att dom skrivit på det försöket vi gjorde efter sista gången vi fick plus att om jag fick positivt test även den gången så skulle jag fortsätta med progrsteron i 5 v till. Nu blev det ju inte plus den gången men jag tycker ju att jag borde ha fått samma instruktion även denna gång.

Sen hade jag lågt TSH när jag skulle börja med sprutorna så jag fick sänka dosen Levaxin fr 100 till 75, när jag tog nästa prov 3v senare hade jag 4,9 igen. Nästan lika högt som i våras när jag inte fick börja med behandlingen pga för högt värde. Fick öka dosen till 100 igen men har fortf 4,6 i värde. Känns ju också märkligt.

Kan högt TSH i kombo med att jag kanske producerar för lite progesteron göra att det blir missfall hela tiden? Plus att Trombylen gör att man blöder ännu lättare.

Många frågor! Och kliniken är stängd till den 9e.

Detta blev långt, förstår om ni inte orkar läsa.

• Fru S
    Kvinna32 skrev 2016-12-30 18:41:42 följande:

FruS fick du progesteron längre denna gången?

Nä bara fram till testdagen. Kom inte ihåg att dom hade sagt så tidigare för det var för nåt år sen. Såg även att jag då fick Femanest. Men inte denna gång. Har ni fått det?
  • Norris
    Fru S skrev 2016-12-30 09:02:52 följande:

Just varit på VUL, inget kvar där inne ????????

Fick lämna blodprov för hon ville se att hormonet gick ner som det ska så det inte sitter fel, hon trodde inte det men för säkerhets skull.

Livet känns riktigt piss just nu! Har dessutom inga i frysen så det blir en helt ny omgång med alla mediciner igen. Hoppas 2017 blir ett bättre år än detta!

Nej så himla tråkigt!! :(

Med min dotter tog jag femanest och lutinus ända tills vecka 12. Har fått instruktioner nu också att fortsätta efter testdagen.
    Jag funderar också på det där med trombyl. Har lyckats bli gravid varje gång med det men 2 av 3 (än så länge) har slutat i MF.
  • Kvinna32

Jag lyckades först när jag fick trombyl, prednisolon och lutinus till v 12 så jag tror på det.... mest på lutinus till v12

• Fru S

Konstigt att det är så olika bud på medicinen. Jag ska fråga om lutinus efter testdagen samt varför jag fått Femanest förut men inte nu. Samt om man måste äta Trombyl. Jag är ju väldigt lättblödande i vanliga fall så det borde väl inte vara nån fara för blodproppar tycker jag.

• PetiteCherie
    jojan skrev 2015-05-30 07:13:14 följande:

Pommes: min läkare sa att det var på gång men ingen regeländring ännu lät det som. Han pratade om norrland men det borde väl gälla samma för hela norrland ?

Hur har det gått för dig??

Vi Väntar på första besök till ivf Umeå... :) remissen skickades förra veckan ungefär. Ingen aning hur lång tid det kan ta.
  • Norris
    drömmer om ett barn skrev 2017-01-02 10:27:34 följande:

Önskar alla en god fortsättning med hopp om lyckade behandlingar.

Norris: Hur går det för dig?

Hej!

Det går nog bra tror jag. Blöder lite grann, men ytterst lite och bara precis efter jag har tagit min lutinus-tablett. Plusset blir starkare, brösten ömmare och jag mår sämre. Å det känns ju tryggt! :)
    Officiell testdag imorgon. Synd att kliniken har stängt, vill ju kunna boka in ett ultraljud på en gång!! :)