• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-01-02 20:08:14 följande:

Okej. Sköterskebesöket, gick du själv på det? (Tänkte ifall sambon skulle råka ha jobb när man kallas). Hur lång tid efter sköterskebesöket blev ivf starten? Beror det på mensen helt enkelt?

Jag gick på det själv, min sambo jobbade. Jag tyckte det var skönt att få all info och kunna ställa alla frågor jag kunde komma på. Så det var inga problem alls. Man får med sig all info hem i pappersform också. Starten blev ungefär 3 veckor efter men det berodde bara på mensen och att de hade stängt över jul. Vet ni orsaken till er ofrivilliga barnlöshet?
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-01-02 20:23:36 följande:

Jag gick på det själv, min sambo jobbade. Jag tyckte det var skönt att få all info och kunna ställa alla frågor jag kunde komma på. Så det var inga problem alls. Man får med sig all info hem i pappersform också. Starten blev ungefär 3 veckor efter men det berodde bara på mensen och att de hade stängt över jul. Vet ni orsaken till er ofrivilliga barnlöshet?

Tack för den infon.. fick du sköterskebesöket kallat via brev eller ringde dom dig?

Låter bra! Då kanske vi får köra igång då snart här i tidig vår i bästa fall då. Nej ingen orsak.. allting har sett helt normalt ut. Alltid punktlig mens och alltid utslag på äl-testerna. Sambon helt normalt med honom också. Vet ni orsaken?
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-01-02 20:08:14 följande:

Okej. Sköterskebesöket, gick du själv på det? (Tänkte ifall sambon skulle råka ha jobb när man kallas). Hur lång tid efter sköterskebesöket blev ivf starten? Beror det på mensen helt enkelt?

PetiteCherie skrev 2017-01-02 21:08:27 följande:

Tack för den infon.. fick du sköterskebesöket kallat via brev eller ringde dom dig?

Låter bra! Då kanske vi får köra igång då snart här i tidig vår i bästa fall då. Nej ingen orsak.. allting har sett helt normalt ut. Alltid punktlig mens och alltid utslag på äl-testerna. Sambon helt normalt med honom också. Vet ni orsaken?

Jag hade kontakt med sköterskan via telefon. Vi har konstaterat manlig orsak. Taskiga spermier helt enkelt. Men dom är positiva till att det ska funka med en ISCI så nu är vi taggade på att köra igång behandling. Vi har hållit på ganska exakt 2år nu. Hur har det varit för er?
  • Kvinna32

Vi ska försöka få till ett FET nu i januari, har försökt få till ett i 3 månader så nu hoppas vi verkligen att det går....

• drömmer om ett barn

Norris: Ja, verkligen konstigt att det är olika besked gällande hur länge man ska fortsätta med progesteronet. Känns alltid lika läskigt att sluta med sina mediciner efter plus. Inte länge kvar till den 9:e men för dig som väntar så kan jag tro att varje dag känns som en evighet :)

BK1986: Kan tänka mig att det är svårt att ta ut någon glädje i förskott med tanke på hur det gick senast. Nervösa dagar framför er nu men jag tror och hoppas att det kommer gå bra. Ska hålla tummarna hårt på onsdag nästa vecka :)

Micro: Har du fått något nytt datum för behandlingsstart?

Frökenankare: Vad spännande att ni kör igång nästa vecka. Håller tummarna för att det ska lyckas! :)

• PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-01-02 22:01:50 följande:

Jag gick på det själv, min sambo jobbade. Jag tyckte det var skönt att få all info och kunna ställa alla frågor jag kunde komma på. Så det var inga problem alls. Man får med sig all info hem i pappersform också. Starten blev ungefär 3 veckor efter men det berodde bara på mensen och att de hade stängt över jul. Vet ni orsaken till er ofrivilliga barnlöshet?Jag hade kontakt med sköterskan via telefon. Vi har konstaterat manlig orsak. Taskiga spermier helt enkelt. Men dom är positiva till att det ska funka med en ISCI så nu är vi taggade på att köra igång behandling. Vi har hållit på ganska exakt 2år nu. Hur har det varit för er?

Okej. Håller alla tummar att det kommer fungera för er! Håller alla tummar. Vi har försökt lite mer än 1 1/2 år. Känns som en evighet!
  • Norris
    Fru S skrev 2017-01-02 19:38:08 följande:
    Har dom sagt nån anledning till att du ska fortsätta till v12 och sen trappa ner?
    Nej dom har inte sagt varför och jag har inte frågat, trodde ju det var samma för alla.
  • Fru S
    Norris skrev 2017-01-03 06:18:45 följande:
    Nej dom har inte sagt varför och jag har inte frågat, trodde ju det var samma för alla.
    Om du vill själv får du gärna fråga vid tillfälle, vore intressant att få höra varför det skiljer sig så. 
  • jennyz

Vid min första graviditet så fick jag fortsätta med lutinus också till ung v12, detta var eftersom vi misslyckats några ggr, i kombination med att jag fick blödningar redan innan TD, de sa att vi skulle testa det, det fanns inget dokumenterat att det skulle hjälpa till men att det var värt att prova.