• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Norris

Idag kommer ännu mer blod + värk, typ mensvärk så nu känns de kört (igen).
    Det har verkligen gått upp och ner denna gång. Tog ett test imorse som var jättestarkt dock.
    Ååå varför dessa jäkla blödningar?! Jag fattar inte?
    Nu kommer det blod heeeeela tiden. Ibland ljust å tunnt bara på pappret. Å sen ibland mörkare ,"slemmigare"...
    Om det nu skiter sig denna gången så har vi bestämt att det blir inga fler försök.

• Fru S
    Norris skrev 2017-01-04 15:26:29 följande:

Idag kommer ännu mer blod + värk, typ mensvärk så nu känns de kört (igen).

Det har verkligen gått upp och ner denna gång. Tog ett test imorse som var jättestarkt dock.

Ååå varför dessa jäkla blödningar?! Jag fattar inte?

Nu kommer det blod heeeeela tiden. Ibland ljust å tunnt bara på pappret. Å sen ibland mörkare ,"slemmigare"...

Om det nu skiter sig denna gången så har vi bestämt att det blir inga fler försök.

Nej Norris! Vad tråkigt! Tyvärr kan ju hormonerna vara kvar länge i kroppen så testen visar positivt länge. Jag hade ju fortf kvar hormoner i blodet i fredags trots att missfallet måste ha varit för minst 3 v sen.

Har ni gjort många försök tidigare?
  • drömmer om ett barn

Micro: Då är det inte länge kvar innan det är dags att köra igång igen. Jag hoppas ni hittar någon annan medicinering från start som är det "gyllene receptet".

Kvinna32: Skönt att blödningen kom igång av sig själv. Var du till KK idag?

Norris: Så himla tråkigt att höra att du blöder och har ont :( Det var ju inte så här det skulle sluta.. :(

• Norris

Nu har jag fått tid för VUL på måndag så då får vi se hur det ligger till.

• BK1986
    Norris skrev 2017-01-05 11:36:12 följande:

Nu har jag fått tid för VUL på måndag så då får vi se hur det ligger till.

Skönt att få en tid så snabbt! Hoppas verkligen att allt ser bra ut. Kramar!
  • Norris

Nu "ploppade" hinnsäcken ut så nu vet jag att det har gått åt skogen. Det enda hoppet nu är väl om båda embryona fäst och att det fortfarnade finns kvar ett liv.
    Men det är väl önsketänkande.
    Vi har dock ändrat oss och bestämt oss för att göra fler försök så fort som möjligt.

• Kvinna32

Norris vad tråkigt att höra... jag hoppas det var två och en är kvar men jag förstår att man ställer in sig på det värsta. Med sonen så var jag inte säker på att det skulle gå vägen förrän jag låg på förlossningen, nån försvarsmekanism tror jag det är för mig.

Det är ändå konstigt hur väl hjärnan anpassat sig för vi försökte i 4,5 år innan han kom med flera misslyckade försök och flera missfall på vägen men efter varje misslyckande så grävde jag ner mig några dagar sen vände det och all fokus var på nästa försök med allt vad det innebar. Jag önskar verkligen alla härinne att få lyckas.

Vi kör denna månad igen med ett försök till återföring av ett fryst embryo, hoppas hoppas vi kommer dit! Vul på måndag för att se om slemhinnan blödit ut som den ska. Redan påbörjat letrozol tabletterna för att förhoppningsvis få ägglossning denna månaden....

• Norris

Ni som har fått missfall, hur snabbt har era tester börjat bli svagare?
    Mina tidigare missfall blev testerna svagare redan innan blödningen började, men nu är dom fortfarande typ så starka som det går.
    Jag vet ju att det kan ta tid men undrar om dom fortfarande e så starka för att det finns ett knyte till där inne?
    Hoppet är ju det sista som lämnar :)