• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Kvinna32

Vilken vecka är du i norris? Vid mina missfall så har alla symptom försvunnit direkt och testen visat blankt på nån vecka. Fått missfall i V6 och V8.

• Norris
    Kvinna32 skrev 2017-01-07 19:38:17 följande:

Vilken vecka är du i norris? Vid mina missfall så har alla symptom försvunnit direkt och testen visat blankt på nån vecka. Fått missfall i V6 och V8.

Igår när störtblödningen kom var jag i vecka 6+1, så det har ju bara hunnit gå en dag. Men det borde väl bli svagare på testerna redan idag? Eller griper jag efter halmstrån nu kanske...
  • Fru S
    Norris skrev 2017-01-07 20:16:27 följande:

Igår när störtblödningen kom var jag i vecka 6+1, så det har ju bara hunnit gå en dag. Men det borde väl bli svagare på testerna redan idag? Eller griper jag efter halmstrån nu kanske...

Tyvärr kan testet visa starkt ganska länge efter, mitt visade starkt i över en vecka, sen lite svagare efter drygt två veckor. Min läkare sa att man kan ha hormoner kvar i upp till fyra veckor efteråt.

Men det kan ju också vara så att det ena sitter kvar än, håller tummarna att det är så! Visst skulle du på koll på måndag?
  • Micro

Håller tummarna för dig Norris.

Ingen mens än, är på cykeldag 37? Kan inte förstå måste bero på att jag ätit progynon för att bygga slemhinna inför försöket som inte blev av, konstigt ändå. Efter missfallet skulle jag få samma medicin för att få mens om den inte kom. Vill ju köra igång igen.

• BK1986
    Norris skrev 2017-01-07 17:33:24 följande:

Ni som har fått missfall, hur snabbt har era tester börjat bli svagare?

Mina tidigare missfall blev testerna svagare redan innan blödningen började, men nu är dom fortfarande typ så starka som det går.

Jag vet ju att det kan ta tid men undrar om dom fortfarande e så starka för att det finns ett knyte till där inne?

Hoppet är ju det sista som lämnar :)

För mig blev det ju skrapning vid MA eftersom att det inte ville komma ut utan satt fast hårt. Gjorde skrapning den 16 augusti och den 7 september var gravtestet tvärblankt. Testade inget däremellan.

Hoppas på att det finns en liten kvar där inne hos dig! <3
  • Norris
    drömmer om ett barn skrev 2017-01-09 13:49:31 följande:

Norris: Hur har det gått idag?

Det gick åt skogen tyvärr... där fanns ingenting kvar.
    Bad om att få missfallsutredning men blev nekad. Får se om man kan få nån mer hjälp på ivf-kliniken. Annars vet vi inte hur vi ska fortsätta. Det känns inte lönt att fortsätta med exakt samma behandling för de känns som det ger samma resultat.
  • Fru S
    Norris skrev 2017-01-09 21:01:22 följande:

Det gick åt skogen tyvärr... där fanns ingenting kvar.

Bad om att få missfallsutredning men blev nekad. Får se om man kan få nån mer hjälp på ivf-kliniken. Annars vet vi inte hur vi ska fortsätta. Det känns inte lönt att fortsätta med exakt samma behandling för de känns som det ger samma resultat.

Fy vad tråkigt! Att det ska vara så jävla svårt! Det känns så himla orättvist när vissa blir barn hur lätt som helst och vissa av oss får kämpa så här!

Jag känner lite som du att det inte är nån idé med samma behandling när det blir samma resultat hela tiden. Får se vad dom säger på kliniken.

Styrkekramar till er!
  • drömmer om ett barn

Norris: Så oerhört tråkigt att höra.. beklagar verkligen :( Så tungt att inte få någon missfallsutredning heller när det gått så här. Jag hoppas verkligen att kliniken kan hjälpa er på något sätt. Stor kram

• Ivf-ulrika

Hej tjejer jätte tråkigt att se att det inte slutat som hoppats för er!

I morgon ska vi på första besöket på ivf kliniken.

Jag har redan lämnat hormonprov och blev så stressad när de ringde i dag och gav oss en tid på kort varsel.

Så kan någon av er berätta vad som händer på första läkarbesöket. Vet att sambon ska lämna spermaprov...men inte mycket mer än så.