• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-10 11:44:39 följande:

Hej tjejer jätte tråkigt att se att det inte slutat som hoppats för er!

I morgon ska vi på första besöket på ivf kliniken.

Jag har redan lämnat hormonprov och blev så stressad när de ringde i dag och gav oss en tid på kort varsel.

Så kan någon av er berätta vad som händer på första läkarbesöket. Vet att sambon ska lämna spermaprov...men inte mycket mer än så.

Grattis till så snabb tid!! Skall ni göra ivf i Umeå på kliniken där?

Vi väntar på kallelse dit. Remissen skickades för ca 2 veckor sedan. Hur lång tid tog det för dig/er efter att kallelsen skickades?

Vilket hormon prov menar du nu, kommer man behöva lämna ytterligare prov alltså, innan första besöket? Har tagit alla prover under hösten jag. (Tusen frågor!)

Stort lycka till!!!
  • Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-01-11 06:35:55 följande:

Grattis till så snabb tid!! Skall ni göra ivf i Umeå på kliniken där?

Vi väntar på kallelse dit. Remissen skickades för ca 2 veckor sedan. Hur lång tid tog det för dig/er efter att kallelsen skickades?

Vilket hormon prov menar du nu, kommer man behöva lämna ytterligare prov alltså, innan första besöket? Har tagit alla prover under hösten jag. (Tusen frågor!)

Stort lycka till!!!

Vi skickade in vår hälsodeklaration i november och ska bekosta våra försök själva! Vecka efter fick jag remiss för att ta hormonproverna. Kan vad age förstod så kommer vi få lämna yttligare proverna idag på blodsmitta och lite andra prover. Det kanske är annorlunda mm man har remiss kontra om man söker Och bekostar detta själv.

Ja det är här i umeå vi ska gå :)
  • Frökenankare
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-11 08:46:06 följande:

Vi skickade in vår hälsodeklaration i november och ska bekosta våra försök själva! Vecka efter fick jag remiss för att ta hormonproverna. Kan vad age förstod så kommer vi få lämna yttligare proverna idag på blodsmitta och lite andra prover. Det kanske är annorlunda mm man har remiss kontra om man söker Och bekostar detta själv.

Ja det är här i umeå vi ska gå :)

Skönt för er att det går så snabbt! Smittoproverna tar bara några dagar att få tillbaka. Vet du när ni får börja behandling?

Jag börjar med sprutor imorgon och preliminärt äggplock v.4 här i Umeå.
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-11 12:05:42 följande:

Skönt för er att det går så snabbt! Smittoproverna tar bara några dagar att få tillbaka. Vet du när ni får börja behandling?

Då är vi hemma i gen mina äggreserver va som få och jag börjer medicineringen vid nästa mens alltså runt den 20 om nu mannens spermaprov visar posetivt.

Kommer köra korta protokollet.

Å du börjar i morgon spännande du får berätta hur du mår av dem!
  • Norrlandskvinnan

Hej på er! 
    Jag ska göra en genomspolning av livmoder och äggledare imorgon, jag är SÅ NERVÖS! Har ni gjort det någongång? Hur var det?

Vi har försökt bli gravida i 2 år, hoppas nu att vi får en remiss för IVF imorgon. Hur länge var ni tvungna att försöka innan ni fick en remiss? Jag är livrädd att vi ska vara tvungna att försöka bli gravida ytterligare ett år. 

Ha det bra!

• PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-01-11 12:05:42 följande:

Åh vad spännande att få börja för dig. Är det första gången? All lycka till ????
  • PetiteCherie
    Norrlandskvinnan skrev 2017-01-11 13:44:06 följande:

Hej på er! 

Jag ska göra en genomspolning av livmoder och äggledare imorgon, jag är SÅ NERVÖS! Har ni gjort det någongång? Hur var det?

Vi har försökt bli gravida i 2 år, hoppas nu att vi får en remiss för IVF imorgon. Hur länge var ni tvungna att försöka innan ni fick en remiss? Jag är livrädd att vi ska vara tvungna att försöka bli gravida ytterligare ett år. 

Ha det bra!

Hej. Har inte spolat äggledare elle livmoder. Fått remiss för ivf efter nästan 2 års försök. Tror knappast ni behöver prova ett år till om ni har provat två år redan! Håller tummarna för att det går bra på spolningen nu !
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-11 12:54:20 följande:

Då är vi hemma i gen mina äggreserver va som få och jag börjer medicineringen vid nästa mens alltså runt den 20 om nu mannens spermaprov visar posetivt.

Kommer köra korta protokollet.

Å du börjar i morgon spännande du får berätta hur du mår av dem!

Var det amh provet som var lågt? Åh vad spännande. Då drar det ju igång snart för er!!
  • Frökenankare

IVFUlrika: Ja, det känns både nervöst och spännande! Jag lovar att berätta hur det går. Kul för er att få börja nu vid nästa mens.

PetiteCherie: Ja det är första gången, med allt vad det innebär. Är mest rädd för att detta inte ska funka.. Har hållit på i två år nu och det känns som att man är på bristningsgränsen för vad man klarar. Men nu är vi ju äntligen här iaf!

• Norrlandskvinnan
    PetiteCherie skrev 2017-01-11 19:24:44 följande:
    Hej. Har inte spolat äggledare elle livmoder. Fått remiss för ivf efter nästan 2 års försök. Tror knappast ni behöver prova ett år till om ni har provat två år redan! Håller tummarna för att det går bra på spolningen nu !
    Tusen tack! Jag håller alla tummar och tår! Meddelar imorgon hur det gick! =)

Har dock ett TSH på 3,8, så dom kanske vill behandla det innan vi får remiss för IVF. :/