• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • BK1986
    drömmer om ett barn skrev 2017-01-12 10:07:27 följande:

BK1986: Så härligt att ni fick se ett litet hjärta slå. Håller tummarna allt jag kan för att det ska gå bra för er! :) Skönt att få extra ultraljud med tanke på tidigare erfarenheter. Stort grattis, jag är jätteglad för er skull! :)

I helgen kom en efterlängtad lillebror. Efter alla års kämpande har vi nu fått två barn tack vare kliniken i Umeå, det känns nästan overkligt. Det går inte att beskriva tacksamheten över vad deras arbete har resulterat i. Änglar på jorden är vad dom är <3

Tack så mycket! <3

Åh! Grattis! Så fantastiskt. :) Hoppas att ni alla mår bra. Många varma kramar till er! <3
  • jennyz

BK1986: åh så härligt att allt såg bra ut och att ni får ett extra UL, grattis blivande mamma och pappa!!!

Drömmer om ett barn: grattis, hoppas allt gick bra, jag känner precis som du, trots att det gått 3,5 år sedan lillasyster föddes tänker jag ofta på alla försök på kliniken och all underbar personal!!

• BK1986
    jennyz skrev 2017-01-12 14:06:20 följande:

BK1986: åh så härligt att allt såg bra ut och att ni får ett extra UL, grattis blivande mamma och pappa!!!

Drömmer om ett barn: grattis, hoppas allt gick bra, jag känner precis som du, trots att det gått 3,5 år sedan lillasyster föddes tänker jag ofta på alla försök på kliniken och all underbar personal!!

Tack! <3 Vi håller tummarna. :)
  • Micro

Grattis BK o Derömner om ett barn. Så fantastiska nyheter att läsa. Lycka till, håller tummarna.

• Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-15 19:26:38 följande:

Hur går det för er alla? Själv är jag inne på fjärde dagen med sprutor, VUL på tisdag.

Hej hur mår du av sprutorna? Själv väntar jag på att mensen ska dra igång...är riktigt frustrerad då jag får lite rosa på pappret och värk i magen men mensen vill inte komma igång på riktigt;
  • BK1986

Micro: Tack! Hoppas att ni återhämtat er lite och snart är redo för nytt försök. Kramar!

• Micro

Förra veckan kom äntligen mensen så nu är jag igång m ändrad medicinering progesteron plåster denna gång. Hoppas d hjälper så att slemhinnan växer till bättre. Vul ska bokas till nästa måndag. Håller tummarna för tredje syskonförsöket prel 2 feb.