• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Norrlandskvinnan
    PetiteCherie skrev 2017-01-11 19:24:44 följande:
    Hej. Har inte spolat äggledare elle livmoder. Fått remiss för ivf efter nästan 2 års försök. Tror knappast ni behöver prova ett år till om ni har provat två år redan! Håller tummarna för att det går bra på spolningen nu !
    Tusen tack! Jag håller alla tummar och tår! Meddelar imorgon hur det gick! =)

Har dock ett TSH på 3,8, så dom kanske vill behandla det innan vi får remiss för IVF. :/
  • Norrlandskvinnan
    Hej. Har inte spolat äggledare elle livmoder. Fått remiss för ivf efter nästan 2 års försök. Tror knappast ni behöver prova ett år till om ni har provat två år redan! Håller tummarna för att det går bra på spolningen nu !

Har dock ett TSH på 3,8, så dom kanske vill behandla det innan vi får remiss för IVF. :/
  • Norrlandskvinnan

• Norrlandskvinnan

• Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-01-11 19:26:35 följande:

Var det amh provet som var lågt? Åh vad spännande. Då drar det ju igång snart för er!!

JApp så ska ta 150 fostimon och 1200 menopur . Ska lösa ut alla sprutor i dag då spermaprovet var bra!

Kul att vi är så nära varandra i vår process :)
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-11 12:05:42 följande:

Skönt för er att det går så snabbt! Smittoproverna tar bara några dagar att få tillbaka. Vet du när ni får börja behandling?

Jag börjar med sprutor imorgon och preliminärt äggplock v.4 här i Umeå.

Spännande vi har preliminärt äggplock vecka 5 om de växer som de ska:)
  • BK1986

God morgon flickor! Igår var vi på första tidiga ultraljudet. Det visade en liten klimp i prick rätt storlek med ett litet hjärta som pickade på. Det var precis i dessa dagar som allt stannade av förra gången. Men denna gång har jag inte haft några blödningar eller andra tecken på att något inte skulle stå rätt till.

Det var samma barnmorska som gjort alla UL för att kolla blåsorna vid våra IVFer. Hon erbjöd därför ett till UL om några veckor så att vi får se så att allt är okej. Hon är en pärla.

Kram på er alla!

• Ivf-ulrika
    BK1986 skrev 2017-01-12 07:20:18 följande:

God morgon flickor! Igår var vi på första tidiga ultraljudet. Det visade en liten klimp i prick rätt storlek med ett litet hjärta som pickade på. Det var precis i dessa dagar som allt stannade av förra gången. Men denna gång har jag inte haft några blödningar eller andra tecken på att något inte skulle stå rätt till.

Det var samma barnmorska som gjort alla UL för att kolla blåsorna vid våra IVFer. Hon erbjöd därför ett till UL om några veckor så att vi får se så att allt är okej. Hon är en pärla.

Kram på er alla!

Men grattis så kul! Försök nu bara att njuta tills nästa UL!

Supergrattis igen !!!!
  • drömmer om ett barn

BK1986: Så härligt att ni fick se ett litet hjärta slå. Håller tummarna allt jag kan för att det ska gå bra för er! :) Skönt att få extra ultraljud med tanke på tidigare erfarenheter. Stort grattis, jag är jätteglad för er skull! :)

I helgen kom en efterlängtad lillebror. Efter alla års kämpande har vi nu fått två barn tack vare kliniken i Umeå, det känns nästan overkligt. Det går inte att beskriva tacksamheten över vad deras arbete har resulterat i. Änglar på jorden är vad dom är <3

• BK1986
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-12 07:26:50 följande:

Men grattis så kul! Försök nu bara att njuta tills nästa UL!

Supergrattis igen !!!!

Tack! Försöker verkligen glädjas även om det är svårt. Vill bara vara förbi vecka 12 nu.