• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro
    BK1986 skrev 2017-01-12 07:20:18 följande:

God morgon flickor! Igår var vi på första tidiga ultraljudet. Det visade en liten klimp i prick rätt storlek med ett litet hjärta som pickade på. Det var precis i dessa dagar som allt stannade av förra gången. Men denna gång har jag inte haft några blödningar eller andra tecken på att något inte skulle stå rätt till.

Det var samma barnmorska som gjort alla UL för att kolla blåsorna vid våra IVFer. Hon erbjöd därför ett till UL om några veckor så att vi får se så att allt är okej. Hon är en pärla.

Kram på er alla!

Jättegrattis, håller tummar o tår att det går vägen denna gång.
  • Frökenankare
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-16 07:44:14 följande:

Hej hur mår du av sprutorna? Själv väntar jag på att mensen ska dra igång...är riktigt frustrerad då jag får lite rosa på pappret och värk i magen men mensen vill inte komma igång på riktigt;

Hej! Mår riktigt bra faktiskt. Tog första sprutan orgalutran nu ikväll och den kändes lite mer nu efteråt. Annars bara lite molvärk. Åh den där väntan är ju värst, var där förra veckan och väntade. Men den kommer säkert när som helst!
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-16 20:59:01 följande:

Hej! Mår riktigt bra faktiskt. Tog första sprutan orgalutran nu ikväll och den kändes lite mer nu efteråt. Annars bara lite molvärk. Åh den där väntan är ju värst, var där förra veckan och väntade. Men den kommer säkert när som helst!

Jag kan ta två sprutor varje kväll sen en yttligare dag 5 och framåt så hoppas jag kommer må lika bra som dig!

Haha avundas dig lite som fått börja..den här väntan på mens känns ohyggligt lång och jobbig:)
  • Kvinna32

Förhoppningsvis visar vårt ultraljud imorgon att slemhinnan och äggblåsan växer som det ska så vi kan återföra en fryst nästa vecka...

• Ivf-ulrika
    Kvinna32 skrev 2017-01-16 22:41:30 följande:

Förhoppningsvis visar vårt ultraljud imorgon att slemhinnan och äggblåsan växer som det ska så vi kan återföra en fryst nästa vecka...

Ska hålla tummarna för er i dag! Allt kommer bara se bra ut ska du se! Berätta senare hur allt har gått!
  • Frökenankare
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-16 22:08:35 följande:

Jag kan ta två sprutor varje kväll sen en yttligare dag 5 och framåt så hoppas jag kommer må lika bra som dig!

Haha avundas dig lite som fått börja..den här väntan på mens känns ohyggligt lång och jobbig:)

Hur går det? Har den kommit än?

Jag gjorde mitt första VUL idag med helt okej resultat. Lite ökad dos och nytt VUL på fredag. Hoppas dom växer på sig lite.
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-17 13:05:23 följande:

Hur går det? Har den kommit än?

Jag gjorde mitt första VUL idag med helt okej resultat. Lite ökad dos och nytt VUL på fredag. Hoppas dom växer på sig lite.

Men Gud va spännande för dig! Då är nästa tid att längta till fredag för din del nu då!

Jag har haft småblödning sen i fredags men i dag fick jag sätta in en tampong så förhoppningsvis drar de igång på riktigt nu under dagen:)

Då blir ju dag två i morgon..dessa dagar har varit fruktansvärt långa en evig väntan !

Kunde de se om du hade många ägg på g?
  • Frökenankare
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-17 14:08:38 följande:

Men Gud va spännande för dig! Då är nästa tid att längta till fredag för din del nu då!

Jag har haft småblödning sen i fredags men i dag fick jag sätta in en tampong så förhoppningsvis drar de igång på riktigt nu under dagen:)

Då blir ju dag två i morgon..dessa dagar har varit fruktansvärt långa en evig väntan !

Kunde de se om du hade många ägg på g?

Ja precis! Fokus är nu på fredag. Tycker det är skönt med dagar att hålla fokus på, tiden går så sakta annars. Men vad härligt! Ja då blir ju din dag två imorgon, spännande att få börja med sprutorna.

Jag hade tre stora och tio på g, så bara att hoppas att dom växer på sig nu!
  • Ivf-ulrika
    Frökenankare skrev 2017-01-17 21:03:07 följande:

Ja precis! Fokus är nu på fredag. Tycker det är skönt med dagar att hålla fokus på, tiden går så sakta annars. Men vad härligt! Ja då blir ju din dag två imorgon, spännande att få börja med sprutorna.

Jag hade tre stora och tio på g, så bara att hoppas att dom växer på sig nu!

Blä kliniken tyckte jag skulle börja i morgon för det passade dem bäst..så inga sprutor i kväll tyvärr..men i morgon!

Härligt att de kunde se så många ägg på g..jag oroar mig som 17 då jag inte hade så mycket ägg i reserv ..men ska ta 150 fostimon och 225 menopur och dag 5 0,25 cetrodite så hoppas det kan locka fram några fina ägg till mig med!

Haha kommer va som en nåldyna nu ett tag.
  • Frökenankare
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-18 13:57:27 följande:

Blä kliniken tyckte jag skulle börja i morgon för det passade dem bäst..så inga sprutor i kväll tyvärr..men i morgon!

Härligt att de kunde se så många ägg på g..jag oroar mig som 17 då jag inte hade så mycket ägg i reserv ..men ska ta 150 fostimon och 225 menopur och dag 5 0,25 cetrodite så hoppas det kan locka fram några fina ägg till mig med!

Haha kommer va som en nåldyna nu ett tag.

Typiskt, alltid denna väntan! Ja man känner sig som en nåldyna litegrann faktiskt, och alltid är det något att oroa sig för. Är det inte för lite ägg så är det överstimulering.. suck!

Bara att hålla tummarna. Kul och skönt att läsa om hur det går för er alla!