• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • stjierna

Jordgubbssmak: det får jag höra ofta, det är nig därför som ingen riktigt reagerat på att jag låtit mig bli så "stor". Dock KÄNNER jag skillnaden mer än jag ser den, jag har inte ont o är inte lika tung längre. Och även om man kan tro att jag skulle se ut som ett anorexiafall när jag väger 70, så faktiskt inte fallet så (jag har bilder, vägde 70 för 2,5 år sedan).

Mitt mål är att känna mig lättare o må nättre, om det infaller vid 73, 76 eller 80, ja då stannar jag där :)

• Anonym (#14)
    smulan5 skrev 2012-04-17 10:41:49 följande:
    Om jag inte tränat på ett par veckor (jag har ont i halsen i långa perioder) så brukar jag börja med 5stx30 sek med 30 sek vila mellan. Så ökar jag efter ett par dagar så att jag efter en vecka är uppe i 10stx30 sek med 30 sek vila mellan. Sen byter jag några raka plankor sidoplankan www.dt.se/pralin/bloggar/halsa/tranatranahals.../ men gör ff inte fler än 10 st. Sen börjar jag öka på tiden så att jag kör varannan 30 sek och varannan 40sek tex. Kroppen vänjer sig ju efter ett par veckor och då måste man öka motståndet så att säga för att man ska fortsätta se resultat och man kommer ju se mer resultat om man kombinerar det med annan träning. När jag började träna (innan de 9 veckorna som föreoefter bilden visar) så började jag med bara PW ca 1 tim 5 dagar i veckan o plankan, det gjorde 1.5 cm i midjan första veckan.
    Ok. Jag kör idag 20 sek * 5 och det känns ordentligt på sista repetitionen. Men man kanske kan köra två gånger om dagen så att man får in 5 rep till?

Jag tränar annat också (löpning och powerwalk) så felet är nog helt enkelt att jag inte har kört tillräckligt hårt. Men nu blir det ändring på det. Dina resultat är verkligen fantastiska.
  • Göteborgsbruden
    väntar på mirakel skrev 2012-04-17 10:40:46 följande:

En grymt bra tråd för pepping!! Har bara gjort en vecka men håller just nu på med min förändring =)
    38,6 kilo ska väck!!
    Längtar efter att få lägga upp bilder här sen när jag är färdig ;)

Bra jobbat alla!!
    GÖTEBORGSBRUDEN!!! JAG BLEV TÅRÖGD NÄR JAG SÅG DINA BILDER!!! FAAN VA GRYM DU ÄR!!     

Tack, blev alldeles rörd när jag läste ditt inlägg
    Jordgubbssmak skrev 2012-04-17 13:51:18 följande:
    TS, det är så grymt att se dina före och efterbilder! VIlken skillnad! Du ska vara så stolt över dig själv!
    En nyfiken fråga, hur lång tid tog det att gå ner dina 65 kg? Såg att du började i juni 2006, har du hållt på aktivt sen dess och gått ner i jämn takt eller?
    Tack! Jag har haft perioder när jag haft noll motivation t ex då jag lagt det på hyllan och har då även gått några kilo (mellan 2-5 kg för det mesta) men har kämpat vidare tillslut iallafall även om jag som sagt tappat sugen Sen har jag ju vart gravid 2 gånger också hela 2008 i princip och sen 2009 igen.
  • Tirja

Första bilden är 5 dagar efter förlossningen med sonen, ca 100+ kg till mina 158 cm.

ca ett halvår efter förlossningen tog jag tag i vikten och började gå ner, vägde då 93 kg, på den andra bilden nästan 6 månader senare 79 kg

Oktober 2011 73 kg. (vilket va mindre än när jag blev gravid första gången)

Nu är jag dock gravid igen och väger 90 kg. Men längtar tills jag får ta tag i vikten och göra det riktigt! Hann ju aldrig ner till min målvikt som ligger på ca 60 kg!

• Göteborgsbruden
    Tirja skrev 2012-04-17 18:57:24 följande:

Första bilden är 5 dagar efter förlossningen med sonen, ca 100+ kg till mina 158 cm.

ca ett halvår efter förlossningen tog jag tag i vikten och började gå ner, vägde då 93 kg, på den andra bilden nästan 6 månader senare 79 kg

Nu är jag dock gravid igen och väger 90 kg. Men längtar tills jag får ta tag i vikten och göra det riktigt! Hann ju aldrig ner till min målvikt som ligger på ca 60 kg!

Sjukt bra jobbat och vilken fin mage du fått, avis!
  • Anonym (#14)
    Tirja skrev 2012-04-17 18:57:24 följande:

Oj, vilken förändring Förvånad Mycket starkt jobbat
Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.