• Göteborgsbruden

Före och efterbilder, viktminskning.

Tänkte att alla ni som gått ner i vikt och vill, skulle kunna dela sina före och efterbilder som inspiration till alla som kämpar där ute  
    Tråden fick hamna i känsliga rummet för jag vet att en del säkert vill vara anonyma.

Skriv gärna starvikt, nuvarande vikt(eller vikt på efterbilden) och vilken metod du använt för att gå ner. 

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-16 11:58
    Man får så klart dela med sig även utan bilder om man vill det också
  • Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.
  • Anonym (#14)
    smulan5 skrev 2012-04-17 09:48:09 följande:
    Tack för kommentarerna om min bild. Kul att kunna inspirera andra (och i ärlighetens namn känns det ganska skönt att få höra att man gjort ett bra jobb ). Till er som undrar så ligger det förstås hårt arbete bakom de 9 veckorna. Jag åt LCHF under tiden (gör ff) och tränade ca 3-4 dagar i veckan på gym eller joggade. Så plankan, plankan, plankan, varje kväll, det gör underverk för magmusklerna och tar inte så lång tid, för mig ca 10 min. Om man inte kan ta sig till ett gym finns det massor av övningar man kan göra hemma, googla. Det jag tycker är viktigast när man bestämmer sig för att gå ned i vikt är att man verkligen bestämmer sig att nu jävlar ska jag lyckas och att man är benhård med kosten (skriv gärna upp vad du äter, det gör jag) och att det är viktigt att röra på sig samtidigt. Det kommer bli jobbigt i början men det blir lättare med tiden. Jag har läst någonstans att det tar ca 3 veckor att anamma en ny vana. Lycka till till alla som försöker gå ned i vikt, you can do it!

Till er andra som också lagt upp före/efter bilder vill jag säga Bra Jobbat   

Här är en sida som jag tycker är grymt inspirerande:  fukcyeahbeforeandafters.tumblr.com/archive/20...
    Jag gör plankan varje dag nu, efter att ha läst här i tråden, men jag tycker inte jag ser supermycket resultat faktiskt. Hur många reps och hur länge per rep gör du per kväll? Jag kanske inte utmanar mig tillräckligt?
  • stjierna

Jag är visserligen inte i mål än (det kom en andra graviditet ivägen :P), men än så länge har jag gått ner 14 kilo.

177 cm lång, 104 kg:

Häromdagen, 90 kg:

Har tyvärr ingen helkroppsspegel (vi har flyttat) men mina tjockisområden är magen och stussen (och lite lår :P), och det visar ju bilderna iaf!

Jag har 20 kg kvar till målvikt! 

vagligt.blogg.se/ - Mitt liv med LCHF!
  • väntar på mirakel

En grymt bra tråd för pepping!! Har bara gjort en vecka men håller just nu på med min förändring =)
    38,6 kilo ska väck!!
    Längtar efter att få lägga upp bilder här sen när jag är färdig ;)

Bra jobbat alla!!
    GÖTEBORGSBRUDEN!!! JAG BLEV TÅRÖGD NÄR JAG SÅG DINA BILDER!!! FAAN VA GRYM DU ÄR!!     

• smulan5
    Anonym (#14) skrev 2012-04-17 10:23:45 följande:
    Jag gör plankan varje dag nu, efter att ha läst här i tråden, men jag tycker inte jag ser supermycket resultat faktiskt. Hur många reps och hur länge per rep gör du per kväll? Jag kanske inte utmanar mig tillräckligt?

Om jag inte tränat på ett par veckor (jag har ont i halsen i långa perioder) så brukar jag börja med 5stx30 sek med 30 sek vila mellan. Så ökar jag efter ett par dagar så att jag efter en vecka är uppe i 10stx30 sek med 30 sek vila mellan. Sen byter jag några raka plankor sidoplankan http://www.dt.se/pralin/bloggar/halsa/tranatranahalsa?url=http%3A//blogg.dt.se/tranatranahalsa/2011/11/03/sidoplanka/kropp-sidoplanka-svar_jpg/ men gör ff inte fler än 10 st. Sen börjar jag öka på tiden så att jag kör varannan 30 sek och varannan 40sek tex. Kroppen vänjer sig ju efter ett par veckor och då måste man öka motståndet så att säga för att man ska fortsätta se resultat och man kommer ju se mer resultat om man kombinerar det med annan träning. När jag började träna (innan de 9 veckorna som föreoefter bilden visar) så började jag med bara PW ca 1 tim 5 dagar i veckan o plankan, det gjorde 1.5 cm i midjan första veckan.
  • Jordgubbssmak
    stjierna skrev 2012-04-17 10:24:10 följande:
    Jag är visserligen inte i mål än (det kom en andra graviditet ivägen :P), men än så länge har jag gått ner 14 kilo.

177 cm lång, 104 kg:

Häromdagen, 90 kg:

Har tyvärr ingen helkroppsspegel (vi har flyttat) men mina tjockisområden är magen och stussen (och lite lår :P), och det visar ju bilderna iaf!

Jag har 20 kg kvar till målvikt! 

Nu menar jag absolut inte att du inte ska banta! Du har varit jätteduktig och jag hoppas du kommer i mål! Men...alltså jag kan inte se nånstans att du väger så mycket  varken på före eller efter bilden.
  • Jordgubbssmak

TS, det är så grymt att se dina före och efterbilder! VIlken skillnad! Du ska vara så stolt över dig själv!
    En nyfiken fråga, hur lång tid tog det att gå ner dina 65 kg? Såg att du började i juni 2006, har du hållt på aktivt sen dess och gått ner i jämn takt eller?

• Anonym (177cm)
    Jordgubbssmak skrev 2012-04-17 13:45:59 följande:
    Nu menar jag absolut inte att du inte ska banta! Du har varit jätteduktig och jag hoppas du kommer i mål! Men...alltså jag kan inte se nånstans att du väger så mycket  varken på före eller efter bilden.
    Håller med!

Är lika lång som stjierna och väger ca 88-89 kg och är ganska lik i kroppen. Viktmässigt låter det ju högt men det är som att kilona ofta placeras mer tacksamt på en lång kropp. Förra våren vägde jag ca 80 kg på 177 cm och låg mittemellan 38 och 40 i klädstorlek, såg fullt normalviktig ut och blev kallad smal av min omgivning. 

Kilona säger uppenbarligen väldigt, väldigt lite om hur en kropp faktiskt ser ut....vet dock hur lätt det är att låsa sig vid kilon.  
  • Sanningsdan
    Anonym (177cm) skrev 2012-04-17 14:09:51 följande:
    Håller med!

Är lika lång som stjierna och väger ca 88-89 kg och är ganska lik i kroppen. Viktmässigt låter det ju högt men det är som att kilona ofta placeras mer tacksamt på en lång kropp. Förra våren vägde jag ca 80 kg på 177 cm och låg mittemellan 38 och 40 i klädstorlek, såg fullt normalviktig ut och blev kallad smal av min omgivning. 

Kilona säger uppenbarligen väldigt, väldigt lite om hur en kropp faktiskt ser ut....vet dock hur lätt det är att låsa sig vid kilon.  
    Jag är 178 och vägde för en månad sedan 104 kg, ser/såg ganska precis ut som Stjierna. Väger 97 nu och siktar på 84 kg, då såg jag smal ut. Hade 42-44 på kläder dock, vilken skillnad det kan vara på olika kroppar ändå trots samma vikt och längd :)

Men det jag ville säga är att även om inte 104 kg ser jättestort ut på en lång kropp så KÄNNS det! Vartenda kilo! Jag hade ont i rygg, höfter, knän och fötter och bara det att jag gått ned till 97 gör att värken är borta. 
  • syntetica

HAr kämpat med min vikt sen 2008
    här är mina "bidrag"

här vägde jag 90

här strax över 100 2009

här 65 2010, här var jag nöjd och stolt

här 80 (3,5 månad efter förlossning) för 3 dagar sen

Svar på tråden Före och efterbilder, viktminskning.