• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • Vi 5

Allt är bra med lilla pyret!!! Ofarlig blödning, troligtvis från slemhinnan.
    Är så lättad och glad!!! Tack för peppning!

• mba12
    Vi 4 skrev 2013-03-26 12:19:28 följande:

<3
  • Älva1973
    Ååå så bra Hjärta 
    Då är det samma som det var för mig. Förbaskade dumma blödningar till att göra en orolig.
  • Missne

Älva och Vi4: Åh såå skönt att alt stod rätt till med era pyren. Hoppas blödningarna visat sig för sista gången nu så att ni kan njuta ordentligt och slippa vara mer oroliga.

• Bambi2

Skönt att höra att allt såg bra ut för er vi 4!

Själv är jag nervös för imorgon; ska åka tåg till Danmark för min första FET och är rädd att inget embryo ska klara tining. Jag har tre stycken. Jag har väntat SÅÅ länge och varit så ängslig, fast FET inte kommer i närheten av hur komplicerad en IVF är. Jag nojar t.o.m. över att vi bara haft mailkontakt med kliniken och varför ringer de inte och typ dubbelkollar och önskar mig trevlig resa eller nåt.. Hur odräglig kommer jag inte bli om jag blir ruvare? Eller plussar och väntar på att klara de 3 första månaderna? Kanske det är bäst att återgå till inställningen att jag är med i ett lite ovanligt men spännande experiment som kräver resor och gynbesök, lite som en extremt dyr och lite udda hobby.

• Vi 5

Håller tummarna för dig Bambi! Det är ju toppen att du har 3 st! Men jag förstår nervositeten och oron.