germany skrev 2013-04-01 09:14:27 följande:
Swagger - Jag har inte ätit detta Wild Yam och ska jag fortsätta med DHEA i framtiden så kommer jag som tidigare försöka få mitt preparat utskrivet av läkare. Annars så finns DHEA att beställa från
www.dhea.com också (tror att hemsideadressen är rätt).
Vore jag du så skulle jag inte börja äta DHEA utan att först försöka få DHEA-S värdet uppkollat. Det är inte ens säkert du är i behov av detta hormon och därmed dumt att börja äta något som kroppen redan själv har gott om.
Lagom är bäst i det mesta och gäller även mediciner och tillskott av alla dess slag.
Hoppas din utredning inte visar på några större avvikelser och gör den det så tappa inte hoppet! Det går att bli gravid ändå med lite hjälp här & där.
Lycka till!
Tack Germany!
Tro det eller ej, men jag har snart läst hela tråden från sida 1.

Nu är jag på sidan 231. Känns som att jag känner er allihop.
Jag beställde DHEA, från
dhea.com ganska fort efter att jag började läsa tråden, men jag vet inte om jag kommer våga äta det.
Om tre veckor ska jag få alla resultaten av utredningen som vi avslutade för nästan en månad sedan. Utredningen påbörjades i september, men avbröts för att vi hade blivit gravida(!) Lyckan var gjord. Tyvärr blev det missfall i vecka 12 och jag började grubbla en hel del.
Till slut beställde jag en tid hos en gynekolog och hon var väldigt söt och såg min sorg. Det har ingen inom sjukvården gjort tidigare. Hon sa till mig att ringa och be om att få återuppta utredningen (jag hade bara blodprov på dag 3 och äggledaspolningen kvar).
När jag var 37 flyttade jag från ett landsting som har 40 år dom gräns för hjälp till ett landsting som har 38 som gräns. Innan flytten hade vi ju egentligen tänkt att påbörja utredningen, men vi tänkte sedan om och sa att vi tar det i det nya landstinget. Det var mycket med flytten och när jag väl kom i kontakt med en gynekolog här så skulle jag fylla 38 om någon vecka. Ingen idé sa hon.
Jag blev så ledsen över att det ska vara så olika i olika landsting. Sedan fick jag reda på att en utredning kan de faktiskt inte neka en. Efter mycket om och men fick vi tillslut till en utredning som startade i september (sommarstängt och allt vad det var).
Nu har jag ganska nyligen fyllt 39 och känner att tiden rinner iväg. Jag börjar bli desperat känner jag.

Mannen är lite tveksam till IVF, men jag känner att jag nog kan få med honom.
Jag hoppades så på det folk säger om att det är lättare att bli gravid efter missfall och sedan hoppades jag på det folk säger om äggledarspolning ... Att det ska vara så svårt.
Jag vill i alla fall säga att jag har uppskattat tråden (förutom tjafset från en person i mellandagarna och första veckan i januari). Jag har blivit så glad när jag läst om dig Germany men även om Vi 4, cff, Cece och Älva (även om Älva inte ätit DHEA med sitt höga AMH).
Ett extra tack till cff för alla länkar till alla rapporter.

Det har varit mycket intressant läsning.