Vi 4 skrev 2013-04-01 21:18:58 följande:
Swagger, välkommen till tråden och tack för att du delar med dig av din historia. Även om det sorgliga och hemska missfallet! Jag är ledsen för din skull! Och jag tror inte att man helt kommer över dem, jag minns inte om jag skrivit det här (men jag tror det) att jag förutom de två mf jag haft nu, v9 och v6, även hade ett för många år sedan i v14, jag fick bruna flytningar då i v12, och kände på mig att något var fel men de bara lugnade mig o sa att det var så vanligt och bara färskt blod eller stark smärta var anledning till oro. Två veckor senare stod jag inte ut med oron så jag åkte till akuten och mycket riktigt hade graviditeten förmodligen avstannat i v12. Alla mina mf har varit olika, så jag oroar mig för alla symptom jag har.
Jag tycker att du gjort rätt som köpt DHEA, själv funderade jag väldigt länge innan jag vågade beställa det och det är en sak jag ångrar i denna resa, att jag inte vågade prova tidigare. Jag önskar samtidigt att jag hade tagit prover innan för att kolla DHEA nivå och testosteron, nu kollade jag bara i efterhand. imponerande också att du tagit dig igenom hela vår tråd

Jag önskar dig all lycka till! Och jag skulle också vilja tipsa om q10, vi åt 100mg om dagen båda två, det ska ju särskilt vara bra för mannen, men jag tyckte jag mådde väldigt bra på den så jag tror den var bra för mig. Jag kan kolla sorten om du vill.
Tack!
Beklagar alla dina missfall!
Mannen har jag bara fått att ta en multivitamin för män. Han vill inte ta mer och tycker jag tar för mycket. Hehe.
Just nu äter jag Vitamin E och Borago för att gynekologen i början på februari sa att hon tyckte min slemhinna såg lite tunn ut. Jag äter även en Apotekts mutivitamin för när man planerar barn (men bara en per dag och inte två som man kan), folsyra så risken för ryggmärgsbråck minskar om jag skulle bli gravid, vitamin D, omega 3, Q10 samt rosenrot mellan mens och ÄL.
Jag som egentligen inte brukar stoppa i mig piller har nu en handfull piller att svälja varje morgon.
Igår fick jag följande brev hem i brevlådan. (25 mg:are)

Men jag vet inte om jag ska börja äta än. Jag ska ju få lite resultat från prover snart, eller om tre veckor. Jag misstänker att DHEA-S inte finns med där dock. Kanske ska jag våga att börja med en om dagen ...
Jag ringde till dem igår och sa att jag ville gärna få hem en kopia på fertilitets-resultaten. Sekreteraren var inte alls hjälpsam. Hon frågade "Vad vill du ha för resultat HIV?" Jag blev lite paff men svarade lugnt att alla värden som är relaterade till fertiliteten såsom AMH, FSH, TSH, LH skulle jag vilja ha. Jag la också till att jag ju inte vet vilka prover de tagit. Hon sa att jag måste komma in med en skriftlig ansökan om att få ut resultaten och att jag då skulle skriva vilka resultat jag ville ha ut. Jag frågade om det fanns någon e-post-adress jag kunde skriva till och hon svarade att jag får leta på deras webb-sida. Service!

Jag påpekade igen att jag ju inte vet vilka prover de tagit, men hon sa att jag ändå skulle göra så. Så nu ska jag be om att få resultaten på mängder med prover, t.ex. DHEA-S som jag inte tror de tagit.

Ni får gärna ge mig tips på relevanta resultat jag kan fråga efter. Skulle inte förvåna mig om allt de tagit är FS och TSH, men nu sa hon ju som hon sa.
Får se hur de reagerar.