• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • Liv2014

Vi5 nedregleringen är klar, äntligen : ) Har börjat med injektionerna nu. Tog dhea i 2,5 månad sedan uppehåll ca 2 veckor när nedregleringen strulade. Men tänkte om jag nu tar under injektionerna har jag ju hunnit med de tre månaderna som rekommenderas fast med ett uppehåll på två veckor... Tror att jag hört någonstans att testosteronet var bra för follikeltillväxten därför tänkte jag det var bra att ta det under injektionerna. Men vet ju inte säkert...

• Vi 5

Liv, åh förlåt jag läste visst för slarvigt! Då blir det ju lite annat läge! Jag håller då tummarna att follikeltillväxten blir perfekt När är första koll? Lycka till!

• germany

Tack ni fina för grattiset till dotterns födsel.
    Har mina favvotrådar och liksom ett par andra fina trådar så kommer jag att vistas både där & här mera igen när vi ska försöka oss på ett syskonförsök framöver(det gäller att ligga i :) Dottern har ju nyss fötts, men vill inte spilla tid utan sätter igång så snart mensen kommer tilbaka....men vill gärna amma i runt 6 månader i allafall).

Har redan börjat leva lite sundare igen och ska succesivt ändra kosten ytterligare efter någon månad och en del piller får jag vackert vänta med tills jag slutat amma, däribland DHEA Glad.
    Under senare delen av graviditeten släppte jag lite på kraven om att äta nyttigt fullt ut så det slank ner både glass, godis och bakverk då det var sommar och det då är så himla gott att fika ute i den värmande solen. Men nu har jag inte ens det minsta sug efter sånt slisk.

Förresten, är det någon som hört sig för med Falun om deras utvärdering av Prasteron är klar eller att de har hunnit kolla på hur resultateten blivit hittills i allafall? Vore intressant då de nu givit detta hyfsat länge för att kunna bilda sig en uppfattning i allafall.

• Ng73
    germany skrev 2013-09-02 07:26:43 följande:
    Tack ni fina för grattiset till dotterns födsel.
    Har mina favvotrådar och liksom ett par andra fina trådar så kommer jag att vistas både där & här mera igen när vi ska försöka oss på ett syskonförsök framöver(det gäller att ligga i :) Dottern har ju nyss fötts, men vill inte spilla tid utan sätter igång så snart mensen kommer tilbaka....men vill gärna amma i runt 6 månader i allafall).

Har redan börjat leva lite sundare igen och ska succesivt ändra kosten ytterligare efter någon månad och en del piller får jag vackert vänta med tills jag slutat amma, däribland DHEA Glad.
    Under senare delen av graviditeten släppte jag lite på kraven om att äta nyttigt fullt ut så det slank ner både glass, godis och bakverk då det var sommar och det då är så himla gott att fika ute i den värmande solen. Men nu har jag inte ens det minsta sug efter sånt slisk.

Förresten, är det någon som hört sig för med Falun om deras utvärdering av Prasteron är klar eller att de har hunnit kolla på hur resultateten blivit hittills i allafall? Vore intressant då de nu givit detta hyfsat länge för att kunna bilda sig en uppfattning i allafall.
    fint och se dig här igen germany! vilken lycka!!!!   på tors har jag 1a äp sedan jag började med prasteron och är lite nervös för att se om det har gjort ngn skillnad. ska försöka komma ihåg att fråga om utvärderingen. kram
  • Säljes i Årsta Stockholm

Hej alla

Jag har efter drygt 2 månader med DHEA börjat få riktigt dålig hy med pormaskar och finnar, vilket jag har mycket litet av annars. Jag har läst igenom tråden igen och förstår att det är en vanlig biverkning.

Jag undrar dock om denna biverkning kvarstår efter att man har slutat med DHEA. Är det någon som har erfarenheter att dela med sig?

Stort tack på förhand!       

• Vi 5

Säljes, jag fick lite mer sådant och även lite mer fjun i ansiktet, men allt försvann när jag slutade. Visserligen blev jag ju gravid, så det kan ju spela roll, jag har finare hy än någonsin, men det borde ju tala för att det försvinner.

• Säljes i Årsta Stockholm
    Vi 5 skrev 2013-09-03 17:42:53 följande:
    Säljes, jag fick lite mer sådant och även lite mer fjun i ansiktet, men allt försvann när jag slutade. Visserligen blev jag ju gravid, så det kan ju spela roll, jag har finare hy än någonsin, men det borde ju tala för att det försvinner.

Hej Vi5
    Det lät ju betryggande. Jag tycker att det blev extra illa före mens, men nu mot slutet av mensen har det lugnat sig något. Egentligen är det kanske positivt: när jag var yngre hade jag en del finnar precis före och under första dagarna av mens. Denna gång fick jag också riktigt molvärk, precis som när jag var yngre. Så det är nog bara ett gott tecken att DHEA har effekter (som man hoppas leder till en fullgången graviditet).
    Grattis också till din graviditet!
  • germany
    Ng73 skrev 2013-09-02 19:31:53 följande:
    fint och se dig här igen germany! vilken lycka!!!!   på tors har jag 1a äp sedan jag började med prasteron och är lite nervös för att se om det har gjort ngn skillnad. ska försöka komma ihåg att fråga om utvärderingen. kram
    Spännande värre med ÄP! Önskar dig jättelycka till och hoppas du får ut några fina ägg som sedan utvecklar sig till lika fina embryon.
    Tack snälla för att du vill höra dig för med kliniken om Prasterons utvärdering, ser fram emot att få höra vad de säger. Kram.