Höstmammor i Linköping Del 4
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!
Jo tack, det mesta är bra. Vilhelm mådde kasst efter sprutan, kräktes kaskader i 4 dagar, men sen blev han bra. Idag vet jag inte hur det har varit, i morse kräktes han och så nyss i sängen, efter det har han vekligen skrikit. Hoppas det bara är nåt tillfälligt. Vi ska till bvc i morron o då kan vi ta o fråga.
En helt underbar liten vagnstur i tisdags
ligre, gröten bvc sa till dej att köpa på apoteket, var det Nestlés Sinlac, specialgröt?
Den är från 6 mån i sverige men 4 mån i danmark (ingen vet varför) Det är tydligen samma som går att köpa på Ica, bara mycket billigare där. Nu har vi varit på mjölkinfo, riktigt bra faktiskt. Lite provsmak och mycket info.
Hej hopp,
får instämma med övriga om att promenaden i tisdags var trevlig!
När jag gick hem mådde jag lite illa... och blev magsjuk på kvällen.. jag hoppas att ni andra klarar er.
En otrevlig omgång som desutom erfterföljdes av feber och huvudvärk. Det gick dock över på 1 1/2 dygn.
Idag är jag igång men är trött å seg.
Ulle, du med. Jag trodde jag var själv. Trodde att det var ren utmattning. Hade igår kväll 39.6 i temp, inte roligt. Idag så mår jag bra igen
Fy bubblan för feber och bebis, jag orkade inget. Emma tyckte att jag var urtråkig.
Har klarat mig från magsjuka och feber....nyser bara massor. Ulle, du fick inte någon matförgiftning från Claras?
Criwi: Det var Neslés Sinlac....fanns varken på Luculles eller Hemköp så det blev banangröt istället som Meja älskar. Meja har inte bajsat på två dagar(hon kan hoppa över en dag eller så)...men verkar ej vara påverkad av det. Är det flera av era som har fått förstoppning eller trög mage när ni började med gröt och puréer?
Har gett henne katrinplommonpuré idag och väntade mig att NU kommer det...men inte.
svårt att tro att det var matförgiftning... trodde det först men Andreas blev dålig i magen på natten och en kompis som jag träffade på måndagen blev oxå dålig fast på onsdagen så jag misstänker att det var nått annat
Kan inte vara matförgiftning, jag åt ju inget och blev dålig jag med.
Jag har inte mått så illa, mest haft jättehög feber och ont i huvudet och kroppen.
Kanske något annat än det som du hade.
Har Samuel klarat sig? Här är det bara jag som varit dålig, som tur är. (peppar, peppar...)
ligre, sinlacen ska tydligen gå att köpa på Ica. Kanske bara större butiker typ Maxi som har den. Den ska vara mycket billigare än den är på apoteket iaf.
Har ni provat med vanlig gröt igen?
Samuel klarade sig men jag gissar på att jag fick "bacillen!" redan på måndagen och hann då amma honom ett dygn innan jag blev sjuk så han borde ha hunnit få antikroppar via bröstmjölken, eller?
Criwi: Har inte provat med vanlig gröt ännu...tänkte ta det efter helgen då jag styr min lunch lite mer(i våran familj gillas det stark mat
) Bra tips att gröten finns på Ica...hoppas vi inte behöver använda den i framtiden.
En liten fråga...Meja kommer att ha en dopklänning som är 106 år och spetskragen har gulnat...vågar man tvätta upp den själv (med vilket medel i så fall) eller ska man lämna in den?
ligre, jag skulle nog fråga någon som verkligen kan sånt. Skulle inte våga ta råd från någon "vanlig" person. Dopklänningen är ju värd så mycket för er (kanske inte i pengar, men i känslor) och det vore jättesynd om något hände.
Vet du vem som använde den sist? Hur gjorde dom vid tvätt?