• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • fröken

14.30 brukar passa oss bra när det är sim, så det är alltså mitt förslag till tid på torsdag.

Idag är det så himla vackert här, mycket snö, någon grad varmt o en sol som värmer som värsta vårdagen, mysigt. Som om det inte vore trevligt nog blev jag nyss inbjuden till grannarna på kaffe. En trevlig dag!

• mysan1970

Fröken: Det låter verkligen som en toppendag. Skönt när man kan kila över till grannen på fika.

Själv vill jag tacka för trevligt sällskap. Kul att träffa er alla igen. Lovina ville inte riktigt ta en fika som sin mamma, hon vill utforska världen. Så hon har ju tyvärr inte ro att sitta still vilket ni alla kommer att bli varse om ju äldre dom blir.

Ha de bra

• Songbird

Criwi: Vad jobbigt, hon är allergisk alltså? Har hon haft ont oxå? Hur kom ni på att det var mjölk, har ni gjort några tester?

• StinaTina

I natt har Emma sovit i sin egen säng, hela natten (fortfarande faktiskt, ska snart väcka henne). Jag har sovit så skönt, haft hela min säng för mig själv. Annars så brukar Emma ta upp 70 cm och jag får dom 20 cm som är kvar. En liten tur uppe mellan 4.30 och 6.00 var det enda, sedan gick det bra att förtsätta sova i egen säng. Helt underbart.

Songbird: hon har växt på längden men vikten har stått stilla. Hon kräktes jättemycket, hela floder, det bara rann ner på golvet över hela henne och hela mej. Otroligt ont i magen då hon böjer sig i en båge bakåt och bara illvrålar i upp till 2 timmar för att sedan göra i blöjan. Det som kom ut var riktigt illaluktande, starkt surt, nästan som frätande lukt. (behövs inte mer detaljer där). Hennes storebror är mjölkallergiker så vi kände igen symtomen.
    Jag började med mjölkfrikost vid nyår och när mjölken gick ur mitt system så började hon gå upp i vikt. Vi har en remiss ligger på allergicentrum på US. Dom kommer göra ett pricktest först, om det är negativt så tar dom blodprov på henne. Förhoppningsvis så får vi svar på vad som är fel, det som är troligast är att dom konstaterar mjölkallergi.

Fika torsdag klockan 14.30, plats?? (ska vi ta mezzo direkt?)

Jenny & Vilhelm
    Nina & Emma

Nu ska jag väcka Emma så hon får äta innan vi ska gå och väga henne. Det ska bli roligt att se hur mycket hon gått upp i vikt sedan förra måndagen.
    Hoppsan vad långt det blev, är inte van att kunna sitta så här länge.
    /Nina

• Linda Berg

Tack för en trevlig fika igår... Det va kul att träffa er alla.. Jag och Thea följer nog med fler gånger... Ha de så bra/ Linda & Thea

• ligre

Fika torsdag klockan 14.30, plats?? (ska vi ta mezzo direkt?)

Jenny & Vilhelm
    Nina & Emma
    Linda & Meja

Mezzo är trevligt o så sent är det knappt något folk

• fröken

Idag har vi varit o vägt o mätt igen. 8500 g o 66cm. Min store lille plutt

• Bondbruden

Criwi: Tråkigt att höra att Emma blev mjölkallergiker hon med. Skönt dock att ni kände igen symptomen så att ni slapp dras med det så länge innan ni kom på orsaken. Fredrik var ju också mjölkallergiker, känner igen beskrivningen av bajsets beskaffenhet Vi får hoppas att hon blir bra nu när du är på mjölkfri diet. Det är en riktig bantningskur för den som är van att äta mjölk

Vad det gäller allergicentrum, så ska ni inte ge er om det inte visar positivt på några test, i så fall måste ni propsa på att få allergin konstaterad via provokation, för ingen har ju råd att betala nutramigen (eller som för oss Profylac) ur egen ficka i längden. Det går ju an nu när hon mest lever på dig...

• StinaTina

Ylva, med tanke på hur mycket hon börjat gå upp i vikt nu när kosten är mjölkfri så tror jag att vi kommer få det på recept även om pricktestet är negativt. Vet att det finns andra som har fått det . Nutramigenet är ruggigt dyrt, hon äter rätt mycket varje gång det är matdax. Jag tror att hon äter mera av det än vad hon får av mej.

Emma har nu passerat 4 kg strecket. 4395 gram vägde hon idag, det ger +800 gram på två veckor. Riktigt bra för någon som inte gått upp något (utan snarare ner) sedan hon föddes.

Babysången var en hit. Jättekul tyckte både jag och Emma.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4