• Anonym (Va?)

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Hur ska jag göra??

Jag har sökt ett jobb som jag gärna vill ha.... jag är nu kallad på intervju nästa vecka.....superkul.... Jobbet är som socialsekreterare och jag är utbildad socionom... har dock aldrig jobbat som det, fick examen 2009... har haft ströjobb här o där sedan dess... samt småkurser via AF....

MEN

Jag satt inne för dråp under åren 1999-2005....och har därför ett stort hål i mitt CV som de garanterat kommer att fråga om...

VAD SKA JAG SÄGA??

Sanningen eller ska jag ljuga och säga att jag ex varit utomlands? Vad tycker du?         

• Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!
  • AA2012
    Söders fröjder skrev 2012-03-29 07:00:09 följande:
    Sanningen kommer alltid fram
  • Dohgon
    Anonym (Va?) skrev 2012-03-28 22:04:45 följande:
    Som sagt så vet jag inte vad jag ska göra... jag ska verkligen fundera.. tack för alla era tankar...

Men OM jag väljer att ljuga en vit lögn och de senare upptäcker det.. kan jag bli uppsagd då eller kanske rent av anmäld till polis?

Jag har aldrig gjort något kriminellt före eller efter denna händelse....   
    njae, tror inte du blir polisanmäld. frågan är hur de ser på det dock, de kommer ju iaf tappa allt förtroende för dig.
  • Loveistheshit

De som misshandlar kvinnor förtjänar inte att leva!, han är bättre död än levande Berätta situationen om misshandeln osv så kanske de förstår. Men på sociala institutioner kommer dom antagligen inte ge mycket för det han utsatte dig för, såna sjuka jävlar daltas det med så otroligt!

• Anonym
    Var ärlig ts!
    Du kommer bara att må dåligt själv och vara rädd över att de skulle komma fram.

Ärlighet varar längst. 
  • Anonym

Förmodligen valde TS en dålig tidpunkt att  göra det då hennes hat var så pass stort. Till sitt eget bästa borde hon valt det de stunderna han misshandlade henne.

Ni kan säga vad ni vill, jag har varit fast i ett sådant förhållande i 3 år och funderat så många gånger på att ta död på den jävlen men jag kunde inte. Idag ångrar jag det, de enda som skulle läkt mina sår är att se honom död.

Jag hoppas du inte ångrar något TS. Var ärlig på din anställningsintervju, du är den som kommer tjäna på det!     

• Anonym (Svårt att fatta!)

Ber om ursäkt. Nu har jag koll :)

• superanna

Inom socialtjänsten tar de alltid utdrag ur belastningsregistret så detkommer synas.

• NadiaMi
    Anonym skrev 2012-03-29 08:54:14 följande:

Förmodligen valde TS en dålig tidpunkt att  göra det då hennes hat var så pass stort. Till sitt eget bästa borde hon valt det de stunderna han misshandlade henne.

Ni kan säga vad ni vill, jag har varit fast i ett sådant förhållande i 3 år och funderat så många gånger på att ta död på den jävlen men jag kunde inte. Idag ångrar jag det, de enda som skulle läkt mina sår är att se honom död.

Jag hoppas du inte ångrar något TS. Var ärlig på din anställningsintervju, du är den som kommer tjäna på det!     

Kniven kan också ha träffat ett mer sårbart ställe än avsett.

Tanken kan ju faktiskt ha varit (mitt i rädslan) att bara såra honom, distrahera honom och köpa tid för att komma undan. Eller så slog adrenalidet, överlevnadsinstinkten och rädslan över efter dedär 5 åren av ökande misshandelsgrad.

Vi var inte där. Vi kan omöjligt veta.
    Misshandelsförhållanden klassas dock i vissa fall som likvärdiga krigs-situationer och diagnosen post-traumatiskt stress-syndrom är inte ovanlig för kvinnor som har tagit sig ur dem.
  • Anonym

Ursäkta att jag frågar men hur länge blev du dömd egentligen, du satt på fängelse 1999-2005, blev du dömd ännu längre? Brukar man inte komma ut tidigare eller efter typ halva tiden?

• Anonym

Tror ärligt inte att du kommer få jobbet......

De kommer inte vilja ha en kollega som suttit i fängelse flera år för dråp!
    Inte som socialsekreterare!!

Jag har också "luckor" i mitt liv/cv.... där jag inte varit produktiv.... men pga psykisk ohälsa.... och jag får INGA jobb längre...Gråter     Man får helt enkelt inte ha några "icke godkända" luckor i sitt liv numera om man vill ha en chans att få arbete. Jag är dömd till fattigdom resten av mitt liv och kan inget göra åt det. Mina barn drabbas också.

Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!