• Anonym (för feg)

dumpster diving

Hej alla miljövänliga.

Jag irriterar mig något enormt på hur mycket som slängs överallt. Har tittat på youtube`s alla möjliga klipp om dumster diving och tycker det är helt sjukt vad mycket som slängs, mat så in i helvete, pc, games, kontorsmaterial mm. Och vissa lag gör det omöjligt för butikerna att skänka bort det till välgörenhet.

I alla fall skulle jag absolut kunna tänka mig att testa det, men är tyvärr för feg. Eller jo, om man är fler är det ju annorlunda. Kan du tänka dig att dumpstra?????? Finns oxå en svensk blogg om det. www.frigan.se
    Jag blev helt mållös av deras fynd!!!

Hur tänker och tycker du???      

• Svar på tråden dumpster diving
  • Anonym (Viljan)
    Petrol skrev 2013-05-16 14:11:30 följande:
    Olagligt och olagligt, det är en sk gråzon. Sålänge du inte tar dig för olaga intrång genom att bryta dig in någonstans eller klipper lås så begår du inget direkt lagbrott, tror det finns friande dom faktiskt, men är inte säker. Och min erfarenhet är att sålänge man är trevlig om man blir påkommen av konstapeln och inte förstör eller liknande så är de flesta rätt överseende, Oftast har jag fått komma undan med min mat och en förmaning om att inte göra om det, vissa har sympatiserat till och med. Någon enstaka gång har jag fått slänga tillbaka grejerna, och gått och hämtat dem halvtimman efter förstås;)

hehe, jag som katastroftänkande människa ser framför mig ur ett par överpumpade poliser från cops kommer dyka upp och brotta ner mig och vråla "STOP RESISTING!!!" och dra mina armar ur led.... typ :).

Jag måste bestämma mig för att våga helt enkelt! 

• Anonym (test)

blev nyfiken-

Jag är inte fattig men inte rik men detta vill jag prova...hur gör man- är det bara hoppa ner i första container man ser? 

• Anonym (Viljan)
    Anonym (Nettodumpstrarn) skrev 2013-05-16 10:24:19 följande:
    Nej du har inte fel,  det var jag som brukade slå till vid Shell ibland... men den bensinstationen har lagt ner för ett par år sen och jag vet inte om den någonsin öppnar igen.

Jag har hört att man ska kunna dumpstra i Lund på en del ställen men jag har ju varken bil eller ens moppe...
    Typiskt :/! Man kan ju alltid hoppas att någonting öppnar i närheten!

Antar att åka kollektivt när man har dumpstrat kanske inte är så praktiskt....:)?  
  • Anonym (nyfiken)

vet nån om det finns möjligheter i Linköping för en nybörjardumpstrare?

• Anonym (Vågar inte)

Alltså jag vet inte om jag skulle v åga. Vad är straffet på detta om man blir påkommen? Jag bor på en skitort med två affärer där alla känner alla...Hur skulle de se ut =O 

• Faber

Är det inte samma folk som hatar konsumtionssamhället men är för tröfa för att fatta att utan det skulle dom inte ha några containrar att rota i?

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym (Viljan)
    Anonym (Vågar inte) skrev 2013-05-16 23:07:17 följande:
    Alltså jag vet inte om jag skulle v åga. Vad är straffet på detta om man blir påkommen? Jag bor på en skitort med två affärer där alla känner alla...Hur skulle de se ut =O 
    Jag befinner mig lite i samma sits. Fast på min ort finns bara en affär. Blir jag påkommen här lär jag få flytta, haha!
  • Anonym (Viljan)
    Faber skrev 2013-05-16 23:13:57 följande:
    Är det inte samma folk som hatar konsumtionssamhället men är för tröfa för att fatta att utan det skulle dom inte ha några containrar att rota i?

Fast jag kan nog svära på att majoriteten av dumpstrare hade jublat av glädje den dagen de hoppar i en container och den inte är fylld av sopor därför att affären planerat sina inköp såpass väl att det inte blir något svinn. 

• Faber
    Anonym (Viljan) skrev 2013-05-17 10:00:27 följande:
    Fast jag kan nog svära på att majoriteten av dumpstrare hade jublat av glädje den dagen de hoppar i en container och den inte är fylld av sopor därför att affären planerat sina inköp såpass väl att det inte blir något svinn. 

Då lär de få vänta, ett visst svinn kommer man aldrig ifrån även om det säkert går att minska.

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym (Viljan)
    Faber skrev 2013-05-17 17:51:53 följande:
    Då lär de få vänta, ett visst svinn kommer man aldrig ifrån även om det säkert går att minska.

Ja troligtvis lär svinnet aldrig helt försvinna, men även om det så bara minskade med hälften hade nog vari tillräckligt för en sopdykare att blir glad.  
Svar på tråden dumpster diving