• Anonym (för feg)

dumpster diving

Hej alla miljövänliga.

Jag irriterar mig något enormt på hur mycket som slängs överallt. Har tittat på youtube`s alla möjliga klipp om dumster diving och tycker det är helt sjukt vad mycket som slängs, mat så in i helvete, pc, games, kontorsmaterial mm. Och vissa lag gör det omöjligt för butikerna att skänka bort det till välgörenhet.

I alla fall skulle jag absolut kunna tänka mig att testa det, men är tyvärr för feg. Eller jo, om man är fler är det ju annorlunda. Kan du tänka dig att dumpstra?????? Finns oxå en svensk blogg om det. www.frigan.se
    Jag blev helt mållös av deras fynd!!!

Hur tänker och tycker du???      

• Svar på tråden dumpster diving
  • Anonym (Karlstad)

Ingen som håller till i Karlstad??

• Anonym (Viljan)
    Anonym (Nettodumpstrarn) skrev 2013-05-16 03:47:24 följande:
    Ja jag har fortfarande fläsk och annat i frysen från förra månadens jättedumpstring.

Men nu ska Netto flytta och expandera och kommer säkert att skaffa sopkross. :( Jävla skitar!!! Sen finns det typ INGET ställe att dumpstra här i Kävlinge.
    Jag gillar verkligen tanken på att det som egentligen skulle gått till sopor är såpass fullgod mat att den kan föda en person/familj i en månad efter att det "slängts". Tumme upp!

Vad tråkigt med Netto! Finns det inga andra affärer i närheten? 
  • Anonym (Viljan)
    Anonym (Nettodumpstrarn) skrev 2013-05-16 03:54:57 följande:
    Fast det spelar väl egentligen ingen roll för det ger inte mycket att dumpstra på Kävlinge Netto nu för tiden... det har blivit ett väldigt populärt ställe och alla hinner dit före mig! :D Kvar blir bara några halvvissna grönsaker oftast. Och kanske lite halvunket kött. :D
    haha det är väl både positivt och negativt egentligen Skrattande. Även om det är trist för dig förståss!
  • Anonym (Viljan)
    Enter Sandman skrev 2013-05-16 04:14:49 följande:
    Ja, passa på  nu, medan det ännu funkar, jag hörde om något som jag tyckte var för jävligt.
    Jag kommer inte just nu ihåg vem som gjorde det här bara att det var utomlands, jag tror det var i Frankrike.
    En butikskedja som börjat med att hälla klorin över all mat dom slänger, just för att det inte ska gå att äta den.
    Ska man ha deras mat så ska man ge dom pengar först.
    Det är så fruktansvärt cyniskt.     
    Nu när du säger det så har jag för mig att Lidl här i Sverige gjorde samma sak. Det hade problem med att hemlösa plockade mat ur deras containrar så de hällde klorin eller andra medel över slängd mat för att hålla dem borta.

Blev det inte lite debatt om vem som egentligen äger slängda varor...? Eller minns jag helt fel nu... 
  • Anonym (Nettodumpstrarn)
    Anonym (Viljan) skrev 2013-05-16 09:41:47 följande:
    Jag gillar verkligen tanken på att det som egentligen skulle gått till sopor är såpass fullgod mat att den kan föda en person/familj i en månad efter att det "slängts". Tumme upp!

Vad tråkigt med Netto! Finns det inga andra affärer i närheten? 
    Jo vi har Ica och Matrebellen men de har krossmaskiner. Slutdumpstrat i Kävlinge antar jag. Om man inte räknar Handelsboden där man kanske kan hitta en lök och ett äpple ibland. :P

Bah.
    Anonym (Viljan) skrev 2013-05-16 09:42:38 följande:
    haha det är väl både positivt och negativt egentligen Skrattande. Även om det är trist för dig förståss!
    Jo eller hur. :D

Haha det är faktiskt kul att man börjat träffa lite andra människor vid tunnorna ibland. :D
  • Anonym (Viljan)
    Anonym (Nettodumpstrarn) skrev 2013-05-16 09:46:27 följande:
    Jo vi har Ica och Matrebellen men de har krossmaskiner. Slutdumpstrat i Kävlinge antar jag. Om man inte räknar Handelsboden där man kanske kan hitta en lök och ett äpple ibland. :P

Bah.
    Men var typiskt! Hade inte du nån bensinstation som du kunde besöka... eller tänker jag på fel person nu :)?
    Anonym (Nettodumpstrarn) skrev 2013-05-16 09:49:53 följande:
    Jo eller hur. :D

Haha det är faktiskt kul att man börjat träffa lite andra människor vid tunnorna ibland. :D
    Vad kul att träffa andra. Det är synd att det inte finns någon dumsptercommunity för olika städer/regioner så man kan hitta andra som går i samma tankar som man kan slå sig samma med. 

Anonym (Viljan) skrev 2013-05-16 09:58:05 följande:
    Men var typiskt! Hade inte du nån bensinstation som du kunde besöka... eller tänker jag på fel person nu :)?

Vad kul att träffa andra. Det är synd att det inte finns någon dumsptercommunity för olika städer/regioner så man kan hitta andra som går i samma tankar som man kan slå sig samma med. 

Nej du har inte fel,  det var jag som brukade slå till vid Shell ibland... men den bensinstationen har lagt ner för ett par år sen och jag vet inte om den någonsin öppnar igen.

Jag har hört att man ska kunna dumpstra i Lund på en del ställen men jag har ju varken bil eller ens moppe...
  • Petrol
    Anonym (Viljan) skrev 2013-05-16 09:36:09 följande:
    Jag är riktigt nervös av bara tanken, men precis som du säger borde det väl släppa när man väl satt igång :)?
    Läser ju hur mycket mat/prylar dumpstrare kan få med sig och lockas både av ett lägre matkonto, men också av tanken att motverka, eller i varje fall minska lite på slöseriet med mat...

Kollade runt lite på nätet och många hävdar att det är olagligt att dumpstra. Även om det skulle vara det kan jag ändå känna att ändamålet helgar medlen :)... 
    Olagligt och olagligt, det är en sk gråzon. Sålänge du inte tar dig för olaga intrång genom att bryta dig in någonstans eller klipper lås så begår du inget direkt lagbrott, tror det finns friande dom faktiskt, men är inte säker. Och min erfarenhet är att sålänge man är trevlig om man blir påkommen av konstapeln och inte förstör eller liknande så är de flesta rätt överseende, Oftast har jag fått komma undan med min mat och en förmaning om att inte göra om det, vissa har sympatiserat till och med. Någon enstaka gång har jag fått slänga tillbaka grejerna, och gått och hämtat dem halvtimman efter förstås;)

• Anonym (varberg)

Är det någon här som vet om de finns något bra ställe i Varberg? Är väldigt sugen på att testa några gånger, dock tror jag inte att min andra hälft skulle vilja äta de.

Svar på tråden dumpster diving