intetnyttpåplusfronten skrev 2012-05-10 13:14:03 följande:
Börja läsa igenom vad du skriver innan du postar tack, en del meningar blir oläsliga med alla slarvfel.
Ok, så ett stavfel och du förstår inte vad där står?
mammelie1891 skrev 2012-05-10 13:27:17 följande:
Så ibs är enda godkända anledningen enl dig? Jag som blivit frisk från fibromyalgi sen jag slutade med kolhydrater. DET är en utmärkt anledning tycker jag!
Nej, det är inte den enda godkända anledningen. Däremot har jag inte så stor kunskap av din sjukdom och väljer därför att inte uttala mig i frågan.
Tonårsmamman1 skrev 2012-05-10 13:12:12 följande:
Då är vi överens Men jag tror folk använder namnet på sin diet för att det är lättare än att berätta vad man äter och inte äter. Det går liksom snabbare att säga LCHF, eller viktväktarna när folk frågar.
Går det snabbare att säga att man kör lchf och sedan diskutera i ett par dagar än att säga att man äter vanlig mat, bara mindre kolhydrater :) Jag har från början sagt att det jag motsätter mig i lchf som jag känner till den är att man ersätter kolhydrater med fett. Varför jag inte tycker om detta har jag flera gånger förklarat. I de av er som blivit bra av lchf verkar vara, ursäkta uttrycket, undantagsfall. Och jag har hela tiden sagt att vissa behöver specialkost av olika anledningar. Vissa andra verkar helt enkelt beskriva följderna av att gå från överviktig till normalvikt, eller nära normalvikt. Jag vill helat inte få fler mothugg gällande om jag tycker det är ok att äta massa kolhydrater osv. Det har jag också hela tiden sagt att det är fel. I ett inlägg skrev jag om halvfabrikat, det var inte menat som att ni som kör lchf äter det. Utan stt halvfabrikat enligt mig är något man ska undvika. De stora bovarna gällande övervikt tror jag nämligen är just överkonsumtion av kolhydrater, en jäkla massa salt och socker i hel/halvfabrikat och att folk rör på sig för lite. Nör det sedan kommer till att cancer osv har ökat beror det väl på en massa saker: steplning överallt, man solar för mycket, massa ämnen i luften som inte hör hemma där osv. Och det verkar nästan som att vissa av er håller medmig, att lchf inte är något man ska rekommendera till den breda massan. Och vad gäller länken som h8him la in, hon skriver att efter två månader hade Hennes kolestorol och HDL ökat men var fortfarande inte på farliga nivåer. Efter två månader. Vad händer då med värdena efter ett år med dieten? Efter tio år?