Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)
Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)
Min bästa är vad ett ex gjorde..
Han hade glasögon och skulle rengöra dom. Han brukade ta lite toa papper. Det slutade med att han kastade brillorna i toan och spolade och stod sen med pappret i näven.
Han skyllde på baksmälla!
Brillorna såg han aldrig mer igen...
jag var en aning trött men hungrig så tog en av de överblivna pannkakorna i kylen och hällde på vad jag trodde var socker, tog en rijäl tugga för att smaka och fräsa, jag hade hällt salt ist !
Köpt en trea mjölk istället för grädde och sen vispad som en dåre utan att nåt hänt.
Tagit med mig fel jacka hem från en fest
Laggt frysvaror i skafferiet för att dagar senare undra vad det är som luktar så illa i köket
och det jobbigaste... Skulle röntga njurarna.. Tog ledigt från jobbet för att jag skulle ta en massa laxermedel och annat innan, när jag sen kom upp till sjukhuset så hade jag tagit fel på dag
Mamma skulle i väg på någon kongress och bodde på hotell. Hon hade packat ned tandborste och sin nyinköpta tandkräm av märket Blåvitt (Konsums eget, som väl har försvunnit nu?). Före middagen skulle hon borsta tänderna och plockade upp tandkrämen ur necessären. Efter några sekunders borstning insåg hon att något var fel, så hon kollade - kalkpasta. Den tuben gick också i blått och vitt.
För den som aldrig använt kalkpasta, kan jag berätta att den är otroligt fet och inte går att få bort med vatten. Mamma fick gnugga bort det värsta med hushållspapper, och sedan åt hon en middag som bara smakade blä ...
Haha har gjort många tankspridda grejer, skriver om dem senare. Först måste jag berätta om en grej min kompis berättade om hennes mormor och morfar, höll på att garva ihjäl mig!
De är ett sött gammalt par i 70-års åldern, och skulle göra några ärenden i stan. Morfarn skulle in på affären och köpa snus medan mormorn tog ut pengar, när morfar kommer ut från affären tänker han skoja lite med mormorn.
Så han smyger upp bakom och sticker två fingrar i ryggen och ropar "HANDS UP" mormor blir förskräckt!
Men mest för att hon redan sitter i bilen på parkeringen och ser sin man göra ett rånförsök på en gammal dam hahaha!
Morfar tog fel på tant :) den stackars damen vid bankomaten fick en chock hehe
favoritar:)
En ytterst pinsam historia, men tack och lov var det ingen som såg mig:
Jag var 15 år, men tillsammans med en kille som var några år äldre och jobbade på ett lite större privat företag. De hade något jubileum och bjöd på firmafest en hel helg på hotell i Finland. Första gången jag bodde på hotell, så jag var jätteimponerad. Pojkvännen skulle på en massa aktiviteter före middagen, men jag stannade på rummet för att utnyttja all lyx. Ett långt bad, tvättade håret, tog noggrant på mig min nya dyra klänning. Då upptäckte jag att jag glömt hårfönen hemma. Elände! Men i det lyxigt utrustade badrummet hängde något på väggen, som såg ut som en rund hårfön fast med slang i stället för sladd. Korkade jag ställde mig där i klänning och allt, kastade tillbaka håret, blundade och slog på hårfönen. Fast det var ingen fön, utan hela jag blev genomdränkt ...
Jag åt middag med blött hår och blöt klänning och vägrade svara på vad jag råkat ut för. Det regnade inte ens ute, så jag kunde inte skylla på att jag varit utomhus och blivit blöt!
Råkade inte ta fel, men jag gick på in på ica och skulle handla och kunde inte förstå varför folk stirrade så på mig. Hade glömt att parkera cykeln utanför och gick runt med den inne i affären...
Som barn råkade jag ta av fel glögg när vi var på hotell. Fick såklart starkvinsglöggen och grimaserade väldigt länge. Fattade inte hur mamma och pappa kunde dricka den där skiten.
Och på hemkunskapen i 9.an så råkade jag ta salt i vaniljsåsen istället för socker. Blääää! Fick inte bästa betyget på den rätten precis.