• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Loveistheshit
    Anonym skrev 2012-05-12 12:33:13 följande:
    Tvivlar. Skulle tippa på att antingen din mamma eller hennes jobbarkompis ljuger och påstår att detta har hänt henne för att det är en rolig historia och en väldigt uppenbar vandringssägen om man inte kan lägga till att det har hänt någon i sin absoluta närhet för att öka trovärdigheten.

Varför skriver du sådär? Inte speciellt snällt
  • tobiq

Mamma råkade ta mina linser en gång på morgonen och insåg inte sitt misstag förrän hon satt i bilen på väg till jobbet, då var hon så snurrig att hon nästan kräktes, bara att köra av parkera bilen :)

• CoolJen

Kom på en till pinsam grej.
    Praktiserade på en restaurang som 16-17 åring. Det kom en beställning på en bit kött och jag ska hälla på lite flytande olja/smör på stekbordet.
    Denna olja finns i en plastförpacknin under stekbordet, precis brevid en nästan likadan förpackning med diskmedel eller om det var rengöringsmedel.

Hällde isf på rengöringsmedlet på stekbordet och märkte snabbt på doften och hur det såg ut att jag tagit fel.
    Ingen hade ännu sett mig så jag tog bara snabbt skrapan och skrapade ner rengöringsmedlet från stekbordet, sen snabbt på med oljan och i med köttbiten.
    Hmm...undrar vad det gästen tyckte?

• Celes
    Emmi27 skrev 2012-05-12 01:07:12 följande:
    Kom på att jag en gång klivit i skorna och halvvägs på väg ut genom dörren inser att jag inte har några byxor på mig. Måste varit temporärt sinnesförvirrad.
    Jag har hunnit ut ur lägenheten och ända till ytterdörren innan jag insett samma misstag. Tur man inte träffade någon i trappan... 

Har hämtat barn på förskolan iklädd Hello Kitty-pyjamas. Fröknarna beundrade min klädstil. 

Annars är jag bra på att försöka betala med fel kort och lämna fram fel medlemskort. 
  • Anonym

Jag hade ingen näsduk, så jag snöt mig i pojkvännens förhud.

• Anonym
    amalie79 skrev 2012-05-12 11:05:52 följande:
    Detta hände en kollega till mig... Hon hade just stekt fläsk och på golvet nedanför spisen låg en sådan där svart knaprig bit som skvätter under stekningen. Trodde hon... Så hon tar upp den på fingret å slänger in den i munnen- bara för att upptäcka att det var en pytteliten kattskit! Troligen har katten haftxden fast i pälsen...

Vem plockar upp mat från golvet och stoppar i munnen?!Usch!!!
  • Anonym (tjej)
    Otäcking skrev 2012-05-12 12:02:55 följande:
    Hur fan råkar man hångla med sin morsa?
    Haha jag kan tänka mig det, man är som så van att använda tungan när man blir pussad att det går på automatik! Har inte gjort det men något i den stilen. Jag hade nyligen blivit tillsammans med min första pojkvän, var typ 16 år och vi tafsade på varann och höll på så fort vi fick chans. Så var jag hemma med min syster och skulle gå och säga något till henne och så av vana så lägger jag armen om midjan på henne och sätter ner handen i hennes bakficka på byxorna! Skäms Huuu vad pinsamt!

Min pappa skulle laga lunch till mig en gång och skulle göra pulvermos eftersom jag hade tjatat om det och så gärna ville ha det... man ska blanda pulvret i vattet och hälla på mjölk men han hällde på fil istället :-S Jag åt upp det ändå trots att det var äckligt, ville inte säga något när han ansträngt sig och varit snäll.

Liknande hände en annan gång också när jag skulle åka tåg med en ny bekantskap och jag var typ 13 och väldigt blyg. Hon skulle gå  och köpa godis åt oss i restaurangvagnen och jag sa att hon skulle köpa choklad till mig men inget med nötter för jag är allergisk. Sedan kom hon tillbaka och var jätteglad och hade hittat choklad utan jordnötter... men det var med hasselnötter istället. Fast det är riktiga nötter som hassel som jag allergisk mot och inte jordnötter (baljväxt). Då åt jag den ändå eftersom jag inte vågade säga något och mådde jättedåligt hela resan Kräks

Hade varit sugen på sallad jättelänge och köpt hem en stor god självplocksallad nyligen och kryddade på med RIKLIGT av salladskrydda... som visade sig vara vitpeppar Tyst

Råkat hälla fiskolja istället för soja i en maträtt till en som var vegan just när den var klar... fick slänga och börja om Skrikandes

Skulle klistra in en grej i ett chattfönster där jag pratade med en tjejkompis och en kille jag gillade och så fastnade inte riktigt det som skulle kopieras så det jag hade kopierat tidigare klistrades in istället, som var en konversation som jag och en annan tjejkompis haft som var väldigt sexuell och handlade om killen jag gillade. Fail! Stängde av datorn direkt i panik!

Hade just gjort slut med min kille P och vi var båda superledsna och olyckliga och mitt gamla ex F tog med mig och mitt barn till en lekpark för att muntra upp mig lite. Jag tog en jättegullig bild på mitt barn i famnen på F där båda ser jätteglada ut och skulle mmsa den till en tjejkompis som tycker att mitt barn är jättegulligt. Råkade skicka den till P istället och skämdes hemskt.

Jag och min första pojkvän hade filmat oss när vi hade sex när vi var 16 år typ och sen hade vi blivit rädda att någon skulle se bandet så bad hans småsyskon som var 14 och 11 fåna sig framför filmkameran och filmade dem och sen sa jag till 14åringen att han skulle se hur filmen blev. Först sade han neej för han var  en ganska blyg 14åring och vågade knappt prata med mig men jag envisades och han gick med på det. Bara det att jag inte hade kollat filmen själv först och mitt i så hade vi pausat filmen och då kommer det fram några sekunder av originalsexfilmen istället innan deras film fortsätter. Uhuuuu och jag tvingade nästan honom att titta på den. Fruktansvärt! Förträngde det i många år och frågade när han hade fyllt 20 ifall han faktiskt såg något eller inte och han sade "Jo, jag kommer ihåg exakt hur det var..." Skrikandes
  • Anonym
    Insatt skrev 2012-05-12 13:02:36 följande:
    Tur då att jag inte är så intresserad av vad du tror.
    Det blir ju lite pinsamt dock, någon har ju lurat i dig en vandringsägen och trots att flertalet person påpekat det för dig (för det är ju inte första gången du dragit upp den där berättelsen här på forumet) så bara vägrar du inse det.
  • Iryelle

För inte så länge sedan hade jag tvål på tandborsten ist för tandkräm. Märkte det tyvärr för sent.

Bussen jag brukade ta till jobbet var alltid vit och de flesta andra blå. Jag var lite försenad så jag hoppade på den vita bussen och det tog mig nog en kvart innan jag insåg att det var fel buss. Vet än idag inte var jag var någonstans men en och en halv timme försenad till jobbet blev jag iaf.

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!