• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Essence

Jag frågade mamma om hon har varit med om något sånt roligt. Hon berättade då om hur hon förra veckan var inne i en liten hörnaffär för att köpa lösgodis. Hon plockade i några hekton, och på väg ut ur affären tyckte hon att kvinnan bakom kassan stirrade så otrevligt på henne. Mamma körde hem och berättade för pappa om den otrevliga kvinnan som jobbade i affären. SEN kom hon på att hon hade glömt att betala för sitt godis. Hon hade alltså gått in, fyllt en påse, sett stött ut och gått ut.

Så bär hon hade insett detta pinsamma misstag så skyndade hon sig tillbaka till affären och bad om ursäkt flera gånger. Kvinnan i kassan skrattade länge. :)

• Anonym (Gekås)

Efter en lång dag i Ullared var jag antagligen snurrig i huvudet  då jag hämtade något från en hylla på Gekås för att lägga i min överfyllda vagn för att sedan dra mig mot kassorna. Då kom en dam rusande efter mig och sa "Stopp! Det där är min vagn." Det var ju tur att hon såg mig för aldrig att jag hade orkat gå igenom hela den affären igen och det hade varit synd om henne om jag dragit iväg med allt vad hon tänkt köpa.

Två gånger, med två olika barn, har jag mitt i natten värmt mjölkersättning i mikron och sedan glömt att sätta på nappen på nappflaskan av ren trötthet. Då har vi fått duscha både jag och bebisen mitt i natten.

• Themis

Kollegan på jobbet berättade en fin igår:

Han var och köpte kläder och frun stod utanför provrummet och sprang och hämtade nya saker emellanåt sådär. När hon kom tillbaka från ett varv så ser hon vad hon tror är sin man under provrumsdörren och utbrister:

- Men vad är det för asfula strumpor du har fått på dig, har du verkligen köpt dom där?!?!

Det var bara det att det var fel provrum så det är en vilt främmande karls strumpor hon står och recenserar...

Kollegan säger att hon fick brått ut ur affären och var jättekonstig och han undrade "Vad ÄR det?"

Och hon bara: Det talar vi om SEN! KOM nu!! Skrikandes

Vad kommer du att ångra när du blir gammal? Att du inte städade oftare, eller att du inte satt i solen med en glass oftare?
  • Körsbär

Jag och min väninna delade på ett "stå upp" solarium. När det väl var min tur så svettades jag som tusan, och bad min vän ge mig sprayflaskan som stod på bordet "trodde det var hennes sprayflaska" , sprejade ner hela mig och i munnen för att jag blev törstig, men då upptäcker jag att det inte var vatten i flaskan, utan rengörningsmedel. Kul!

• Theodora

Jag var rätt så nyförlöst och i vanlig ordning gick jag upp för hundraelfte gången under en natt. Jag var hungrig och visste att vi hade en stor kokosboll i kylen. Problemet var att vi även hade en mjukost, formad som en boll med svartpeppar på. Chokladbollen och osten såg likadana ut där i halvljus och trött mammahjärna ..... Jag var hungrig och mulade i mig hela kokosbollen.... trodde jag ja

• Anonym

Absolut klumpigast var när jag skulle tvätta bort makeupen från ögonen med en bomullstussoch sedan ta den andra tussen med aceton för att ta bort naglacket och tog så klaaaart aceton tussen i ögon. Om det ändå vart makeup removern på naglarna...

• Anonym

En kollega till mig på mitt förra jobb berättade att hon hade en orm som husdjur. Varje fredag eller något sånt åkte hon och hennes sambo till en djuraffär och köpte en levande mus som de skulle mata ormen med. Den här gången lät de musen springa fritt på vardagsrumsbordet innan ormen fick den, och den bajsade lite på bordet. Samtidigt hade dottern i familjen en chokladkaka i ugnen, och när den var klar så tog hon fram den och satte den på vardagsrumsbordet och de ska servera den. Kollegan sätter kniven i den, och det skvätter lite choklad från kladdkakan på bordet. "Mm, choklad" tänkte hon och tar upp en bit av stänket från bordet med fingret och slickar på det. Men hon var lika snabb på att spotta ut det igen. Det var inte choklad. Det var musbajs. Dottern var snabb på att springa till sitt rum och Facebooka om det.Drömmer

• Sarus85

Jag har kort på kort, alltså ett foto av min sambo på mitt visa kort. Iaf så är mitt kort lite knäppt och jag måste visa leg när jag handlar. Var och köpte en tröja och expediten ville se mitt visa och id-kort! Expediten tittar på mitt kort och säger rätt surt:
    - Du, detta är inte du!
    Och då svara jag;
    - nej men det är mitt visakort och inte mitt id-kort.

Då skämdes hon lite men jag tyckte bara det var rätt kul. Hon trodde väl jag tagit någons kort :)

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!