• Svar på tråden Juni-barnen
  • Zvartaliljan

Fick sitta på akuten hela kvällen igår då Emilios pung börjat svullna upp rejält o de misstänkte ljumskbråck. Tog TRE timmar innan vi fick träffa kirurgen!! Sitta där med en liten liten bebis som möjligtvis var riktigt allvarligt sjuk och vi fick vänta så länge!! Det tog läkaren bara två minuter o avgöra att det var ofarligt vattenbråck istället. Tycker det är riktigt dåligt av dom att inte prioritera honom! Sköterskan på 1177 liksom skrek åt mig att åka in OMEDELBART o så får man ändå vänta så länge...

• Pluttan
    Zvartaliljan skrev 2012-07-09 10:42:53 följande:
    Fick sitta på akuten hela kvällen igår då Emilios pung börjat svullna upp rejält o de misstänkte ljumskbråck. Tog TRE timmar innan vi fick träffa kirurgen!! Sitta där med en liten liten bebis som möjligtvis var riktigt allvarligt sjuk och vi fick vänta så länge!! Det tog läkaren bara två minuter o avgöra att det var ofarligt vattenbråck istället. Tycker det är riktigt dåligt av dom att inte prioritera honom! Sköterskan på 1177 liksom skrek åt mig att åka in OMEDELBART o så får man ändå vänta så länge...
    Akuten i ett nötskal.
    Inte klokt att de inte prioriterar en sån sak särskilt med en så liten bebis. Ursäkta men man blir så J.....AR  förbaskad.
    .Rena mardrömmen att barnen skulle bli sjuka.
  • Lenis21

Uddabus, jag känner precis som du. Jag står också helt still.
    Magen bara hänger och jag känner mig så osexig. Sambon har velat mysa lite men jag känner mig bara så oattraktiv och inte bekväm med att han ska röra mig när jag ser ut så här. Så jag vet hur du känner dig. Men vi får försöka kämpa på.

• MissFörstånd
    Baby1112 skrev 2012-07-09 10:05:40 följande:
    Tråkigt att amningen strular för så många. Här funkar den bra och han går upp massor i vikt.
    Däremot har vi fortfarande problem med sömnen. Han vaknar varannan timme, snuttar lite och sover vidare. Försöker med napp, men då bara gallskriker han! :(
    Har slut på idéer, men känner att jag behöver sova.

Har du provat att ligga ner och amma på natten? Det gjorde susen för mig, Vincent vill gärna också äta varannan timme på natten och då när han ammar kan jag slumra till.

Zvartaliljan - Usch då vad tråkigt! När vi var in med Vincent var det också bråttom och vi väntade max 15 minuter på att läkaren kom och satt kanske 10 minuter i väntrummet så då gick det jättesnabbt.

På tal om mjölkstockning (igen)! Är det vitkål man ska använda sig av om man ska lägga över/runt bröstet? Fy f*n vadf ont det gör. Sticker som nålar hela tiden och har pumpat ut lite iaf, men nu sover ju lillskrutten så jag kan ju inte tvinga han att amma direkt.         

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Baby1112

MissFörstånd: Ja, ligger ner och ammar hela nätterna, så man jan slumra under tiden. Men det hjälper inte längre efter fem veckor med endast två timmars sömn åt gången. :(

• Havsjungfrun

Sweet life: Bra att du får hjälp nu {#emotions_dlg.flower}

• Erik

MissFörstånd: Ja, det är väl vitkål... Eller huvudkål... Som har stora blad som är färdigt "bröstformade" :) 

Erik -04, Elias -07, Edit -12
Svar på tråden Juni-barnen