• Svar på tråden Juni-barnen
  • Uddabus

Bumman. Tryck ut lite mjölk o smörj ut
    Över bröstvårtan innan så både mjukar det upp o får henne att känna smak o lukt av mjölken lite tidigare.

Sen är ett tips att smörja bröstvårtorna med ringblomsalva, bröstkräm eller vad man
    Nu väljer att smörja med.

• MarieG81

Jag har åxå haft svinont i bröstvårtorna när jag har ammat, suttit o gråtit under tiden. Men nu sen nån dag tillbaka känns det lite bättre o jag börjar se ljuset i tunneln. Så det är nog som alla säger, att det går över, det är bara att kämpa på. Men när man är mitt uppe i det är det ibland jättesvårt att "bara" kämpa på, men det är mitt bästa råd åxå!

• Lucian Caesar

Bumman om du har såriga vårtor så finns det amningsnappar man kan använda så dem får en chans att läka. Smörj även in vårtorna med bröstmjölk efter varje amning och låt lufttorka.

• RocketQueen

Bumman: Jag har också haft jättesåriga bröstvårtor och hade så ont att jag var beredd att ge upp amningen. Men då fick jag fatt i en amningsnapp och oj vilken skillnad. Nu använder jag den ibland om jag är lite öm eller så. Men prova amningsnapp och smörj in ordentligt med bröstmjölk.

• FiaA87

Använder oxå amningsnapp! Fast hela tiden.. Han äter så himla mkt bytte med den. Utan nappen tar det ungefär en kvart för honom att suga sig fast å med den så börjar han suga med en gång. Så nu får han använda den nästan hela tiden.. :)

• MissFörstånd

Elvis mamma - blir hon också blå runt munnen eller på någon annan plats?

Dancia - ja jag är riktigt glad att sjukvården reagerade så snabbt. Vi hade kanske åkt in ändå under helgen om det fortsatt för det var inte kul. Nu har jag tittar på kort från när han var precis ny och det är blått då också, är nog bara vi som inte sett det.

Jag har alltid amningsnapp, fick hjälp på bb att prova ut storleken. Jag använder Medela Purelan salva till bröstvårtorna och det känns som att det hjälper. Kan även användas till torr hud.

• Elvis Mamma

Missförstånd: Ja hon blir också blå runt munnen plus att händerna och fötterna varit väldigt blåa men de börjar försvinna nu

• MissFörstånd

Elvis mamma - ok. De frågade oss om det var normal färg på hans fötter igår och jag kände mig som världens sämsta som nästan inte kunde svara. Han har ju alltid strumpor på sig och på nätterna kollar jag inte konstant på hans små fötter.

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-07-07 10:44:46 följande:
    Bumman: Jag har också haft jättesåriga bröstvårtor och hade så ont att jag var beredd att ge upp amningen. Men då fick jag fatt i en amningsnapp och oj vilken skillnad. Nu använder jag den ibland om jag är lite öm eller så. Men prova amningsnapp och smörj in ordentligt med bröstmjölk.
    Det är en såndär genomskinlig "plasttutte" man kan sätta på bröstvårtan va? Ja vilken ångest detta med amning kan ge...jag som alltid velat amma hoppas att det ska kunna funka..att det skulle vara såhär svårt å göra så ont hade inte jag räknat med riktigt..jag fokuserade mest på förlossningen...
Svar på tråden Juni-barnen