• Svar på tråden Juni-barnen
  • Nangijala

Tack allihopa!
    Har idag varit inne om gipsat om lillens ben, vilket ska göras 1 gång i veckan i 6-8 veckor. Fick även bada honom idag då vi inte kan göra det hemma pga gipsen. Han älskar att bada så jag tycker det är jobbigt att inte få bada honom mer än 1 gång/vecka! Så ca 10 min gos med en helt mjuk och len bebis fick jag idag innan han packades in igen.. Han är såklart världens finaste lille kille, han är fullt frisk, det är bara benet som inte blev som det skulle!

• IdaElinLivia040611

Grattis Nagijala:)

Har inte varit inne på ett tag så det var kul å läsa ikapp. Tycker att alla ni som känner att amningen börjar bli ohållbar skall ta till ersättning utan att känna dåligt samvete. Jag saknar känslan av att amma och myset med honom men att det skulle vara sämre med ersättning känner jag inte. Jag har nu fått en riktigt glad och lugn bebis och jag har själv blivit pigg och orkar nu mycket mer på dagarna.

Nätterna ser nu mycket bättre ut, han somnar för natten vid 23 och vaknar vid 04 första gången. Äter då 170 ml och somnar om igen ( i egen säng) vaknar igen vid 07, äter 170 ml och sover sen till 9 eller 10. Det är helt gudomligt att få samanhängande sömn när man gått som en zombie i över 2 veckor.

Lite om viktpratet, jag har gått ner mina kilon men tycker ändå att magen känns så skum eftersom den varit uttöjd och magmusklerna varit delade. Dom har nu gått ihop helt så nu har jag satt igång med träningen och det känns så skönt. Tar raska promenader och gymmar. Promenaderna skall snart bli till joggingrundor men känner att jag behöver bygga upp mage och rygg först och köra knipövningar lite till så att man inte skadar sig.
    Jag säger bara PLANKAN den gör verkligen under för midjan. Tror att ni som känner er besvikna över kroppen och viktnedgången kommer få en mycket bättre känsla om ni börjar träna. Inte lätt att få tid till det, men även hemma träning nu i början och många långa promenader med vagnen gör skillnad.

Och nu när jag inte ammar så har jag lagt om kosten helt, LCHF inspirerat fast inte helt då jag tränar 5 dagar i veckan känns det som att man behöver lite kolhydrater. Har dragit med Lucas farmor också då hon ville bli av med några kilon.

Oj långt blev det men det var ju så länge sen jag skrev.

Kram på er fantastiskt fina mammisar:) 

Ida <3 Elin <3 Livia <3 Luca
  • Elvis Mamma

Helammar Enya och inatt sov hon från halv tolv till halv åtta Jag vaknade flera gånger å undrade om hon inte skulle vakna

• Havsjungfrun

Grattis Nangiala till er kille! Hoppas att allt kommer att gå bra för honom. Vilken tur att han föddes i ett land där man kan hjälpa barn. Kramar till er

• IdaElinLivia040611

Första riktiga passet avverkat på SATS i kväll. Satan vad jag har saknat att träna. Det var sjukt jobbigt men så himla underbart. Sitter med ett leende på läpparna och känner mig helt lugn i kroppen. Kommer vara en mycket bättre mamma och fru från och med nu. Hade ingen aning om att jag saknat det så mycket.  

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Havsjungfrun

3 v. och 5 dagar gammal var August idag 54,5 cm. lång och vägde 5 420 g. 9 hekto upp på knappt 4 veckor! Måste ha grädde i brösten... 

• MissFörstånd

Vincent blir idag (onsdag) tre veckor och ett besök på Bvc är avklarat. Nu är han 55 cm (51 vid födseln) och väger 4715 gram (4300 vid födseln). Sköterskan sa att han är lika stor som en sex veckors bebis.

Nu har han sin tre veckors ökning på maten. Igår fick jag inte sova och nu har han ammat hela kvällen. Man blir ju lite lätt sliten...

• Uddabus

Hur stor är då Charlie? Som en 3-4 månaders???

Mina andra pojkar har vägt som Charlie vid 6 veckor. Alltså runt 6 kg o 60cm långa...

Mon Charlie är idag oxå 3 veckor o i måndags vägde han 6240g o var 60,5 cm lång

• Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2012-07-12 02:04:03 följande:
    Hur stor är då Charlie? Som en 3-4 månaders??? Mina andra pojkar har vägt som Charlie vid 6 veckor. Alltså runt 6 kg o 60cm långa... Mon Charlie är idag oxå 3 veckor o i måndags vägde han 6240g o var 60,5 cm lång

Det är ju så individuellt o viktigast är ju att de följer sin egen kurva. Emilio ligger ju utanfr normalkurvan men om jag räknar honom som nyfödd nu (han är 11 veckor) med hans vikt på 3,5kg så kommer han väga 6kg om tre månader.
  • Uddabus

Räknar man Charlies tre veckor som jag gick över så skulle han ju vara 6 veckor nu...