• Svar på tråden Juni-barnen
  • Zvartaliljan

Emilio 11 veckor 3320g och 51cm. Där snackar vi o ligga i lä vill också ha en liten tjockis medmsåna där härliga babyveck överallt o dubbelhaka!

• Pluttan

Min lilla tjej har både härliga babyveck och en liten söt dubbelhaka.
    Gulligt när man är så liten men inte så sött när man är vuxen. Hahaha....

• LillSnurr82

Min bebbe har oxå dubbelhaka och tjockis mage :) lik sin mor.. Dock inte lika sött på mamma :( men men va faan vem bryr sig..? Jag har en karl redan.. Haha!

• Zvartaliljan

Ja här har jag tre spinkiga ungar utan minsta fett o själv har jag kvar 20kg sen graviditeten. Så fel det kan bli liksom...

• bebisgalen
    Baby1112 skrev 2012-07-09 12:18:15 följande:
    MissFörstånd: Ja, ligger ner och ammar hela nätterna, så man jan slumra under tiden. Men det hjälper inte längre efter fem veckor med endast två timmars sömn åt gången. :(

mjölken bli ju oftast "blaskigare" på kvällen och tidig natt så han kanske inte får den där "mat koman" på natten så ett tips är att erbjuda ett mål ersättning efter amningen på sena kvällen eller  någon gång under natten och se om det gör skillnad och du kan få sova lite mer.
  • bebisgalen
    Zvartaliljan skrev 2012-07-09 19:02:20 följande:
    Ja här har jag tre spinkiga ungar utan minsta fett o själv har jag kvar 20kg sen graviditeten. Så fel det kan bli liksom...

har oxå 20 kvar och vågen står stilla :(
  • Ensortsmamma

Tack Dianca för ditt pepp svar. Ska till BVC imorgon så då får vi se vad de säger och ifall de kan hjälpa mig. Men jag har gett upp de nu, idag har jag ammat en gång på vänster bröst i fem min, han blir helt galen vid de högra bröstet och de kommer typ inget.
    Men hur gör man när man ska sluta amma, tänker så att man inte får stockning. Höger bröst går bra men de vänstra fyller ju på sig och jag får handpumpa ur.
    Mjölkar man bara ut själva trycket eller hur gör man?

Åh så ledsen, bläddrade i en katalog innan och såg massa amningsbhar och började stört gråta är verkligen så besviken på mig själv :(

• Baby1112

Bebisgalen: har funderat på det. Men så vill jag så gärna helamma utan att blanda in ersättning. (tror det är nån sorts kompensation för att jag inte lyckades amma dottern)
    Men inser ju också att jag behöver sömn för att fungera. Har ju en dotter som också behöver sin mamma på dagarna.
    Får nog inhandla lite ersättning under veckan kanske...

Svar på tråden Juni-barnen