Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Tjejer: Jag har åkt på mjölkstockning med feber 3 dagen idag.. Den ligger på 39,7 och går ner med Alvedon men sen ökar den igen.. Försöker amma så mkt som möjligt på det bröstet men Ella blir jätte arg efter en stund så antagligen kommer mjölken inte ut.. På höger bröst funkar det hur bra som helst. Ringt sjukvårdsrådgivningen 2 kvällar nu och resultatet igår blev att åka in till akuten kl 00! Sådär glad blev jag.. Kom dit fick träffa en undersköterska som i princip sa detta för vi inte nåt åt inatt kan ju inte börja krångla mitt inatten med att få fatt i en Bröstpump! Så det var bara att åka hem igen! Va är det för sjukvård och varför skulle jag komma in överhuvudtaget? Dem kolla inte ens brösten.. Har duschat varmt å masserat och använt vetekudde.. Va kan man mer göra? Goda råd?
Provat vitkål? Det ska ju va super!
LilliaGrynet: jag har avensis och tycker att både pumpen och flaskan är bra. Provade senast igår och Liam har inga problem att växla mellan den flaskan och bröstet.
Har inte provat medela så kan inte säga om den är bättre, sämre eller lika! :)
Nangijala stort grattis till prinsen. Och en stor styrke kram
Just det, en sak jag måste rekommendera er som ammar är spc-flakes från Apoteket. Ät 1 dl om dagen som müsli , i förebyggande syfte mot mjölkstockning och ska vara väldigt effektivt! Jag tål dem tyvärr inte med min allergi
men han iaf sluppit stockning nu i fler veckor efter massa problem.
Favoritar
Har du ingen pump så försök handmjölka
Igår la jag med stor sorg i mitt mamma hjärta ner amningen, nu har har stått i h och kämpat i nästan fyra veckor. Och har nu insett att jag missat hela första bebisperioden pga att jag bara mått dåligt, kämpar stressat och vart ledsen över detta med amning. Jag känner mig mycket lugnare och gladare redan, bara ledsen över att inte få amma.
Han tar flaskan jättebra men är och har alltid vart så glupsk så vi får ha en lite trögare flaska. När jag amma hade vi medema calma flaskan. Han hade nu gått upp 250 g på en vecka och de va skönt :)
Stor kram till dig Nangijala.