• Svar på tråden Juni-barnen
  • Bumman79
    FiaA87 skrev 2012-07-07 11:28:07 följande:
    Använder oxå amningsnapp! Fast hela tiden.. Han äter så himla mkt bytte med den. Utan nappen tar det ungefär en kvart för honom att suga sig fast å med den så börjar han suga med en gång. Så nu får han använda den nästan hela tiden.. :)
    Jaha det är som med min flicka hon gapar å pickar men lyckas inte ta bröstet ibland....ibland har det gått jättesnabbt men jag vet inte varför det funkar dessa gånger. Jag har provat olika sittställningar, legat ner hållt henne på olika sätt, bäddat med kuddar å nu igår när jag kom hem även en amningskudde. Men det är lika svårt hur man än gör känns det som...ska verkligen kolla på apoteket efter en såndär amningsnapp!
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-07-07 11:23:41 följande:
    Fast jag har aldrig blivit hjälpt av bröstmjölken enbart...
    Kanske är bra att ha en bröstvårtskräm då oxå..
  • Bumman79

När det gäller bröstpumpar ska man satsa på en biligare variant eller den där för 549 kr som passar till en Calmaflaska? Är den dyrare mycket bättre å värd pengarna?

• Lucian Caesar

Jag använder oxå amningsnapp hela tiden. Vårtorna är läkta men utan nappen har han väldigt svårt för att få tag i det högra bröstet så nu skiter jag i att försöka vänja av den. Både jag och han blir frustrerade och till slut ger han upp så då kör vi på med nappen. Visst det är ett moment extra men huvudsaken är att han är nöjd. Man kan ju ha flera st oxå så det underlättar lite. Typ en i vardagsrummet, sovrummet och i skötväskan. Finns en billigare amningsnapp i mataffärerna. Den har jag haft med varje barn. Den kanske e lite större än dem på Apoteket men för mina barn har dem alltid funkat.

• LillSnurr82

Så där nu har jag tagit min första riktiga springtur ute i skogarna i stugan efter förlossningen tillsammans med hunden och mamma och pappas hund. Underbart var det , blev inte så långt då det var första gången och smällhett ute. Men skön känsla att svettas av en riktig anledning :)

• Havsjungfrun

Sweet life: Man får absolut tycka att förlossningen inte var det bästa man varit med om här i livet. Det tycker inte jag heller, ingen av mina tre, men resultatet är ju det bästa. Du kanske behöver prata med den förlösande barnmorska för att gå igenom din förlossning om du inte har fått göra det.

Missförstånd: Vilken tur att allt var bra! 

• IdaElinLivia040611
    LillSnurr82 skrev 2012-07-07 14:44:15 följande:
    Så där nu har jag tagit min första riktiga springtur ute i skogarna i stugan efter förlossningen tillsammans med hunden och mamma och pappas hund. Underbart var det , blev inte så långt då det var första gången och smällhett ute. Men skön känsla att svettas av en riktig anledning :)
    Vad härligt det låter, jag tog min riktigt långa och raska promenad igår (Luca är 3 v) och idag skulle jag och min man till gymmet då svärmor är här i 2 veckor. Men vaknade med ett riktigt halsont så då vågade jag inte. Tog precis fram yoga mattan och skulle köra lite knip övningar och plankan. Men det blir till att börja med plankan på knä...herregud vad konstigt det kändes att ta i med magmusklerna....dom är såååå svaga. 

Bumman: Luca hade också svårt att ta bröstet den första veckan. Men jag gav honom lite ersättning först på flaska så att han inte var dödshungrig och sen handmjölkade jag ett par tag så bröstvårtan blev mjuk och insmord med mjölk. Nu efter 3 v behöver jag bara lägga honom till bröstet och allt funkar. Ge inte upp det kommer bli mycket bättre. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • LillSnurr82

Jo Märta blev 3 veckor i går. Börja promenera direkt nästan. Men ändå skönt att röra sig lite mer..

Trist när du mår dåligt sweet life. Men som sagt man behöver ju inte tycka att förlossningen var guld och gröna skogar. Finns dock hjälp att få om du mår dåligt.

• emersson75

Någon som vet vad man kan göra åt mjölkstockning? Helt plötsligt på eftermiddagen fick jag som influensa, ont i huvudet, feber och känner mig allmänt eländig, ont som sjutton i ena bröstet.  Har gogglat lite och då står det att det är bra att man "tömmer bröstet" ofta, men då ökar väl mjölkproduktionen och det är det sista jag vill :(

• emersson75

Har ju en elektrisk pump hemma så oftast använder jag den då amningen ej fungerat nåt vidare...

Svar på tråden Juni-barnen