• Svar på tråden Juni-barnen
  • gizmolarson

Zvartlilja-hon har två barn sen innan om dom har oxå varit stor när dom kom, både hon å maken är stor, inte tjock då men långa.. Jag å gubben är kort å alla tre har varit 48 lång när som föddes, Sigge har vuxit till 55,5 på 7 veckor nästan 8 cm

• Zvartaliljan
    gizmolarson skrev 2012-07-07 23:11:04 följande:
    Zvartlilja-hon har två barn sen innan om dom har oxå varit stor när dom kom, både hon å maken är stor, inte tjock då men långa.. Jag å gubben är kort å alla tre har varit 48 lång när som föddes, Sigge har vuxit till 55,5 på 7 veckor nästan 8 cm

Jag ärbåde lång o tjock men får bara småttingar. Han är nu 51cm. Vid bf var han 48cm. Tror de har lite mer av pappas gener mina barn! Han är inte så lång.
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-07-08 06:07:08 följande:
    Ni som bytt från babysemp till Nan, varför har ni gjort det?
    Har alltid kört på nan för jag tycker att mina har fått mindre magknip då och haft lite lättare att bajsa. Och att det var den ersättningen dom använde på neo när Livia låg där. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Pluttan

Vi använder Babysemp. Den hade den på vårat BB. Den funkar än så länge för oss.Men sånt är ju olika.

• Sweet life
    LillSnurr82 skrev 2012-07-07 17:21:48 följande:
    Jo Märta blev 3 veckor i går. Börja promenera direkt nästan. Men ändå skönt att röra sig lite mer..

Trist när du mår dåligt sweet life. Men som sagt man behöver ju inte tycka att förlossningen var guld och gröna skogar. Finns dock hjälp att få om du mår dåligt.
    Ja, det är rätt trist. Sambon är en klippa och avlastar mig och förstår att jag inte mår så bra just nu. Har fått en samtalstid hos BVC imorgon för att prata om det och ingripa i tid så att det inte slutar i en depression...
  • LillSnurr82

Sweet life : bra att du tar tag i det med en gång. Starkt att erkänna att du mår dåligt över förlossningen, bara det är ju ett steg i rätt riktning:) kämpa på och lycka till hoppas att du snart mår bättre och kan njuta av bebistiden istället.. Kram

• IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-07-08 12:39:03 följande:
    Ja, det är rätt trist. Sambon är en klippa och avlastar mig och förstår att jag inte mår så bra just nu. Har fått en samtalstid hos BVC imorgon för att prata om det och ingripa i tid så att det inte slutar i en depression...
    Tror faktiskt att det är väldigt många som inte mår tiptop efter förlossningen men som bara kör på och trycker undan känslorna......du e stark som tar tag i det på en gång. Och du kommer att må så mycket bättre om du får prata om det. Jag var jätte nere efter att jag fick mitt första barn, grät i tid och otid men inför andra sa jag att allt var så underbart och härligt, fast det inte alls känndes så. Men när hon var runt 4 veckor tyckte jag att det vände. Lycka till :)
  • IdaElinLivia040611

Idag gav jag upp amningen. Han får inte i sig någonting och jag får mata med ersättning efter varje mål, och då trycker han i sig 130 ml. Det ena han får är att snutta och mysa men det har blivit ohållbart då han nu sover från ca 24-04 och sen ligger vid bröstet tills vi går upp vid 8. Han vaknar säkert 10 gånger på dom 4 timmarna och jag känner att jag håller på att gå sönder helt med så lite sömn. Kan inte riktigt slappna av och sova på dagen heller då min näst yngsta kräver mycket. Känns skit men det bästa för mig just nu. Hoppas att han kan sova lite bättre nu så att man orkar med sig själv och alla andra barn.

Svar på tråden Juni-barnen