• Svar på tråden Juni-barnen
  • Cataleya

Var på 4 veckors kontroll hos bvc/läkaren igår :)
    Thyra väger 3910 och är 52,5 cm lång :)
    Läkaren tyckte hon var tidig med att fixera och följa med i blicken, och väldigt stark i nacken för att vara 4 veckor.
    Då blir man en stolt mamma när man går därifrån :)  

• Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2012-07-12 07:01:02 följande:
    Räknar man Charlies tre veckor som jag gick över så skulle han ju vara 6 veckor nu...

Ja o då är han ju inte så mycket större än normalt
  • PetraK

Elise är tre veckor idag och vi har precis varit på BVC. Från 3900 till 4340 sen förra måndagen :) inte konstigt att vi har tyckt att hon fått så söta knubbiga kinder :). 53,5 cm var hon nu, 51 när hon föddes.

• Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-07-11 23:12:19 följande:
    Första riktiga passet avverkat på SATS i kväll. Satan vad jag har saknat att träna. Det var sjukt jobbigt men så himla underbart. Sitter med ett leende på läpparna och känner mig helt lugn i kroppen. Kommer vara en mycket bättre mamma och fru från och med nu. Hade ingen aning om att jag saknat det så mycket.  

Hur längesen förlossningen är det nu? Idag ärdt 4 veckor sen min förlossning och jag är sååå sugen på att träna igen men vet inte när det är ok. Har inte varit på efterkontrollen än heller. Skönt att det gick så bra för dig :).
  • UnderbaraPojke

Grattis Nagijala och lycka till ;)

usch sitter här med en förkyld älskling ;/ jättetäppt i näsan och jätteslemmig i halsen. bajsar rejält också!! Vad kan man göra !!?? Koksalt för näsan?? Känns som bröstmjölken bara gör slemmet i halsen värre???

• UnderbaraPojke

Fick äntligen tag i bvc nu!!

Koksalt från apoteket för näsan, en tesked vatten vid behov och palla upp under huvudet!!

Tycker sååå synd om honom !!

• zenoble

Elias är 7 veckor idag och vägde 4440 (3065) och är 57,5 (48) heelt sjukt vad snabbt det går! Har iaf mjölk i det bröstet jag ammar från, känns skönt. Det är jobbigt emellanåt när han inte är helt nöjd men han går ju upp iaf och jag ska fortsätta kämpa

• zenoble
    UnderbaraPojke skrev 2012-07-12 14:04:30 följande:
    Fick äntligen tag i bvc nu!!

Koksalt från apoteket för näsan, en tesked vatten vid behov och palla upp under huvudet!!

Tycker sååå synd om honom !!

Visst är det synd om dem! Elias har varit så över en vecka och är fortfarande snorig och hostar jätte mycket på nätterna :/ skit är det.. Prova med lite bröstmjölk i näsan med :)
  • gizmolarson

Idag blir vår Siggeprins 8 veckor och igår så vägde han 5230 (3340) och 57,5 lång.. (48) han har nästan vuxit 1 dm på 8 veckor... Ojojoj nu får det stanna av lite, fick åka hem
    Å beställa 62 kläder åt honom...

• UnderbaraPojke
    zenoble skrev 2012-07-12 14:09:41 följande:
    Visst är det synd om dem! Elias har varit så över en vecka och är fortfarande snorig och hostar jätte mycket på nätterna :/ skit är det.. Prova med lite bröstmjölk i näsan med :)

Dum fråga kanske men hur länge ska man hålla dem inomhus?