• Svar på tråden Juni-barnen
  • lycka 4

Jag har ju dock inga problem med att få mjölken att rinna till jag har mängder av mjölk:) men som du säger så skulle dom där första timmarna va sköna att få sova

• Annelie81

Hej tjejer! Satt precis och funderade kring vad jag inte skulle klara mig utan just nu....kräktrasor!!! Lilleman spyr hela tiden och Ikeas små handdukar är ovärderliga just nu! Har hur många som helst och de ligger överallt :)
    Har ni något speciellt som ni inte skulle klara er utan?

• lycka 4

Bröstskydd helt klart. Tröjorna blir blöta omedelbums å minst dubbla skydd är nödvändiga

• PetraK

Annelie81: jag håller med dej, inte för att min tös spyr särskilt mycket, men "bordsskicket" är sisådär haha ;) mjölk överallt!
    Jag har spridit ut dom där handdukarna lite varstans i huset :).

• Elvis Mamma

Håller med om bh skydd, så fort jag tar av mig bh:n eller glömmer sätta i skydd så sprutar mjölken å tröjan blir dyblöt å även Ikeas små handdukar, Enya spyr i stort sett aldrig men vid amning blir de mjölk överallt

• gizmolarson

Min första var en kräkbebis så då låg det ikeahandukar överallt, nu ligger dom överallt i sängen då jag har dom ist för amningssydd som jag heller aldrig skulle ha klarat mig utan under alla tre barn..

• LillSnurr82

Håller med alla om Ikeas handdukar och bh inlägg. Skulle aldrig klara mig utan.

En fråga. Vet ju att man ej ska ha sex innan avslagen försvunnit. Har inte blött på över en vecka. Därimot har jag lite beigeaktiga flytningar kvar, kan/får man ha sex då? Räknas det fortfarande som avslag? Sambon är hemma nu över helgen så då vill man ju mysa till det lite.. Men vågar man?
    Skulle även vilja ta ett dopp i sjön någon dag när vädret tillåter :)

I går fick Märta sitt andra bad i livet :) i en diskbalja i stugan utomhus.. Åh som hon njöt.

• sanna87

Tack för svaren om nackträning! 

Elias är stark när man håller honom upprätt men när jag försöker lägga honom på magen skiter han fullständigt i att försöka röra på huvudet utan lägger sig med huvudet på sidan och suger på fingrarna och kollar på mig med blicken "Mamma är du dum i huvudet, varför ska jag ligga såhär?!" Men jag antar att övning ger färdighet, han är ju trots allt bara 17 dagar... :) 

Och när det gäller saker jag inte klarar mig utan.... bröstinläggen! Herregud, annars blöter jag ner både bh och tröja på ett litet kick. 

• RocketQueen

Lillsnurr: När vi lämnade bb sa de till oss att man kunde ha sex även fast avslaget inte var borta. Att de numera "visste" att det inte är någon risk med det. Fast på föräldrautbildningen sa de att man inte skulle det. Antar att man får lita på sig själv och sin instinkt som med så mycket annat?