• Svar på tråden Juni-barnen
  • RocketQueen

Vår lillkille håller i stort sett upp huvudet själv. Han avskyr att ligga på magen och blir riktigt förbannad om man lägger honom så men det går bra när han ligger på bröstet och då håller han upp huvudet och tittar på oss. Och vi har massor av tid till sånt, han har inte riktigt fattat att bebisar ska sova så han brukar ha 2-3 vakentillfällen per dag på ett par timmar åt gången. Igår var han vaken 6 timmar i sträck men då var han så trött att han knappt kunde somna...

• UnderbaraPojke
    Memso skrev 2012-07-12 21:38:42 följande:
    Min son är också tokförkyld, vi har vart in på akuten två gånger och låtit han andas in koksalt. Riktigt effektivt och med koksaltsdropp i näsan hemma så mår han snart bra! :)

Så mitt tips, be att få komma in och andas in koksalt!!

Tack för tipset!! Peppar peppar har koksaltet i näsan hjälpt bra. Hoppas vi slipper att det blir värre!!
  • UnderbaraPojke

Sam är riktigt stabil i nacken. Men min sambo var sjukskriven och soffliggandes så Sam låg på mage på han hela tiden från dag 1. Han har också 2-3 vakna perioder per dag på några timmar per gång så då tränas det för fullt!! Han älskar när man lyfter upp han i luften med raka armar ;) jättebra träning för nacken !!

Han är 6 veckor och2 dagar

• PetraK

Baby1112: tack för svar, skönt att det inte bara är jag som känt så.. Och skönt att det blir bättre :).

• lycka 4

Inatt har vi suttit i fotöljen å power nappat jag å Lee !! Hon vägrar komma till ro och ska vara i min famn på natten så fort jag lägger ner henne vaknar hon, hon vill ha bröstet hela tiden . Känner mig som om jag går om kring med ett stort vakum i skallen . Funderar på om jag ska testa ge henne ersättning som kvälls mål ?

• lycka 4

Hon ammar ett tag men sen vill hon upp i famnen, så vi sitter upp i sängen jag har henne på amnings kudden

• Pluttan

Lycka4 vi ger Isabella ett mål ersättning efter kvällsamningen. Sedan sover hon från ca 23.30 till 3.30. Det funkar mycket bra för oss. Sedan klarar hon sig enbart på bröstet vid nattamningen.

• Pluttan

Glömde också att skriva att i och med att man får de timmarna på natten orkar man mera och att mjölken hinner rinna till bättre.

• Dancia

Sitter och väntar på gynakuten. Undrar hur länge man får vänta eftersom mina problem inte är jätteakuta. Ett av mina stygn började blöda för en.vecka sen och det läker inte ordentligt. Nu svider det och bultar igen när jag går på toaletten också så de måste ta bort stygnet så det får en chans att läka ordentligt. Men det dumma är att min BM har semester och ingen annan kan ta emot mig i närheten så det fick bli gynakuten istället som ligger .ca 6 mil bort. Men men nu är avslaget borta så jag vill bli fixad där nere så man kan mysa ordentligt med mannen igen :).