• Svar på tråden Juni-barnen
  • MissFörstånd

Lucian - jag trodde mitt avslag höll på att avta men inatt kom det plötsligt mer så jag fick byta från trosskydd till binda och det ser mer färskt ut. Jag har inte gjort ngn aktivitet så det kan nog bli så ändå.

Jag är inte ett dugg sugen på sex, men bara mys och kramar går bra. Var lika när vi fick dottern, orkar helt enkelt inte när man har en bebis "på sig" hela dagarna och nätterna så min "lediga" tid vill jag vara ifred. Vi var riktigt dåliga på att få fart på sexet igen efter dotterns förlossning. Ngn som har ngt tips?

• lycka 4

Jag tror det viktigaste är att bara komma igång! Ju längre tiden går ju latare på sex fronten blir man ;) för oss är sex en rätt viktig del därför har vi satt igång med myset rätt fort

• MissFörstånd

Lycka - det stämmer nog. Det är nig mest mitt fel att det inte blev ngn fart igen. Jag får helt enkelt skärpa mig när avslaget är borta och Vincent sover mer själv.

• Baby1112

Jag har också fått "tillbaka" avslaget eller nåt ditåt. Har haft bruna/beiga flytningar i en dryg vecka, men idag bara "forsade" det ut mer klarrött, som att jag fick min mens ungefär. Superjobbigt! Är ju ändå sex veckor sedan förlossningen. Med dottern slutade jag blöda efter två veckor...

Jag får tacka min man för att sexet kommer igång. Han är den drivande och får gärna vara det. Även om man egentligen kanske ville sova så är det väldigt mysigt när man kommer igång... :)
    Vi kör dock på kondom tills jag hämtar ut någon typ av p-piller man kunde äta när man ammade. Det räcker med två barn på 13 månader. Behöver inte fler lika tätt!!! :D

• Erik

Mina avslag har också tagit "slut" fort... men i mitt fall har det visat sig att jag haft blod i livmodern men det har bara inte kommit ut... Bl.a. p.g.a koagulerat blod som täppt till så inget har kommit ut... Därav har jag fått Cytotec den här gången o Methergin med förra barnet... Så det gäller att inte ropa hej för fort ;) Det kan bara bero på tillfälligt stopp.

Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • Lucian Caesar

Tack för snabba svar angående avslaget, behöver man ju inte fundera mer över det om ni oxå vart med om det

• Lucian Caesar

Har ju inte tänkt skaffa några fler barn så här blir det hormonspiral. Skönt att inte behöva tänka på nåt skydd på 5 år. Är trött på att käka ppiller vad har ni andra tänkt använda?

• LillSnurr82

För mig blir det nog kopparspiral. Den är gratis och hormonfri. P-piller hjälper inte på mig, blivit gravid ändå. Jobbigt att komma ihåg att ta dem med:)

Tack för svar angående sex.
    Är inte heller sugen på sex egentligen. Var samma sak när vi fick första dottern oxå. Vi hann egentligen inte ens komma igång med sexet innan vi blev gravida igen. Så tänkte att nu ska jag verkligen kämpa för ett bättre sexliv efter denna förlossning. Komma igång så fort som möjligt. För både min och sambons skull..

• LillSnurr82

Ja alltså när vi väl har sex är det ju bra .. Men är mer att kämpa för att få tillbaka lusten för min del. Lusten hos min sambo är det inget fel på ;)

När hinner man ha sex som småbarnsförälder?? Någon med bra tips på hur man kommer igång ??