Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Nu kan jag äntligen hoppa över hit :) förlossningen startade spontant och gick väldigt fort, hon kom i vidöppen kronbjudning så det var lite jobbigt när hon skulle ut. Fick hjälp av en sugklocka - och behövde inte sys öht! Olympia som hon ska heta, vägde 3450 g och var 51 cm :)
Jag har också varit inne på spiral för att slippa piller. (är så dålig på att komma ihåg dem)
Men har ingen direkt erfarenhet av andra p-medel, har alltid ätit p-piller och är egentligen emot att ta massa hormoner, gillar inte att mixtra med kroppen så.
Dessutom menade en gyn läkare att jag lider av pco, hade alltså ingen mens eller ägglossning. Men fick besked om att man var tvungen att vara över 25 för att få en utredning. (luddig läkare)
Fick den diagnosen för fyra år sedan. Slutade då med p-piller och använde inget skydd alls under 1 1/2 år i tron att jag inte kunde bli gravid på naturlig väg.
Drabbades sedan av cellförändringar och fick göra en konisering. Under de tre månaderna man skulle använda kondom efter slarvade vi EN gång och resultatet blev vår dotter.
Blev gravid med sonen innan mensen kom igång igen efter förlossningen...
Kan uppenbarligen bli gravid på naturlig väg!!! :) Ogillar ändå att stoppa kroppen full med hormoner, Men å andra sidan planerar vi inga fler barn så då kanske det inte spelar så stor roll om man tar massa hormoner.
Oj, så långt svar det blev på en enkel fråga... :)
Lillsnurr!! Här är vi ju 5 barn å tiden till varandra finns ju inte alltid men man får busa till det man kanske kan ses på toan tex ;)
Här blir det inget skydd! Vi kan inte bli gravida då mannens spermier är odugliga....fast vi har skojat om att det säkert blir ett mirakel bara för att vi betalat dyra pengar för denna graviditet! Sonen som vi fick för 7 årsen kom till utan hjälp så antingen var han ett mirakel eller så har mannens spermier blivit sämre med åren...ingen som vet!
Lillsnurr - samma här
.
Jag använde p-ring nu innan jag blev gravid och det funkade bra! Lite brunaktiga flytningar i två månader men bm sa: stå ut och sen blev det bra
. Rekommenderar p-ring!
Grattis till Olympia AAEV
och välkommen hit!!!
Stort Grattis AAEV till tjejen! Funderar på detta med skydd jag med, blir inga fler barn här på ett tag men Enya blev till trots kopparspiral så vet inte vilket skydd jag ska våga mig på, p-piller får jag bara migrän av. Sexlusten var extrem under graviditeten och håller fortfarande i sig tack å lov
Jätte fint namn, Olympia :) . Vi har kört avbruten sex , jag kan inte ha skydd m hormoner så vi kommer nog fortsätta så
Grattis AAEV!!! Vilket fint namn ni valt!!! :)