• Svar på tråden Juni-barnen
  • IdaElinLivia040611
    Dancia skrev 2012-07-12 12:29:38 följande:
    Hur längesen förlossningen är det nu? Idag ärdt 4 veckor sen min förlossning och jag är sååå sugen på att träna igen men vet inte när det är ok. Har inte varit på efterkontrollen än heller. Skönt att det gick så bra för dig :).
    4 veckor sen exakt och det känns jättebra, springer ingenting än utan kör trappmaskin eller crosstrainer. Sen kör jag på ganska bra på maskinerna. Och sen kör jag plankan som sista grej och satan va jobbigt det är. Men har tränat 3 dagar i rad nu...som en drog för mig....och hållit ordentligt i kosten och portionerna och jag känner redan skillnad på kroppen:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Tesssi

Är det någon som vet när hormonutslagen brukar försvinna? Förra helgen blossade de upp mycket så nu är han alldeles rödflammig, prickig o torr i ansiktet. (Han blir 8v imorgon.)

• Uddabus

Dem kan komma o gå lite sonden vill tror jag...

Är du helt säker på att det är det då? Eller du ammar kanske inte?

För det kan vara något man äter som bebis reagerar på...

• Baby1112

Igår kväll fick Liam ersättning vid kvälls amningen och sov från tio till halv två, åt en lite stund och sov vidare till fem. I egen säng!
    Känner mig helt utvilad idag!!!

Hoppas det håller i sig...

• Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-07-13 22:58:03 följande:
    4 veckor sen exakt och det känns jättebra, springer ingenting än utan kör trappmaskin eller crosstrainer. Sen kör jag på ganska bra på maskinerna. Och sen kör jag plankan som sista grej och satan va jobbigt det är. Men har tränat 3 dagar i rad nu...som en drog för mig....och hållit ordentligt i kosten och portionerna och jag känner redan skillnad på kroppen:)

Ok, men då kanske jag skulle våga mig på att träna lite redan nu? Men det blir ändå att vänta twvå veckor till då mannen har jouren 2 veckor i streck från och med måndag.
  • LillSnurr82

Märta har oxå hormonprickar som blivit rödflamiga. På Bvc sa de inget om dem, så det är nog vanligt att de kan göra det. Hur länge de blir kvar har jag ingen aning om. Märta blir 1 månad i morgon :)

• Dancia

Ser att ni pratar preventivmedel. Här blir det nog kondom och minipiller ett tag (dubbelskydd eftersom jag har väldigt lätt för att bli gravid). Sen ska mannen sterilisera sig.Det här med mannens sterilisering kändes 100% rätt när jag väntade Minnah men nu efter att hon kommit så känner jag mig jättesorgsen över att det isf blir helt omöjligt att gå igenom detta igen om man känner för det om några år. Jag klarar inte av att vara gravid igen, men jag hade gärna velat föda barn och få gå igenom den här första bebistiden om och om igen :). Men nu har vi 3barn och fler än så har jag aldrig tänkt att jag skulle vilja skaffa....men ja, det är nånting som säger mig att jag inte längre är 100% säker på att jag är färdig än, men min man är verkligen 100% säker och jag tror inte att jag skulle kunna övertala honom till en till i framtiden ändå och då är det bäst att han får sterilisera sig så att vi inte riskerar att det råkar bli en graviditet som jag sen måste ta bort, det vill jag aldrig behöva gå igenom.