Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här blir det kopparspiral som sätts in på efterkontrollen. Jag fullkomligt vägrar att fylla kroppen med hormoner igen efter att jag såg hur stor skillnad det var på hur jag mådde när jag slutade med dem när vi började försöka.
Vi funderar också på om sambon ska få sterilisera sig, jag tål inte preventivmedel med hormoner och Enya blev till med kopparspiral så törs inte chans med det igen. Vi har sagt länge att två barn räcker men nu känner jag precis som dig Dancia, en sorg över att inte få uppleva denna underbara bebistid igen men vi får se hur man känner längre fram
Här blir det någon form av hormonella p-medel... Simon blev till med kopparspiral och det vågar jag mig inte på igen. Eftersom jag slutat amma helt nu så kan jag ju använda vilket p-medel jag vill. Ska rådgöra med barnmorskan på efterkontrollen...
Hej hej hade ju helt missa eran nya tråd =) Vår Tilde är 4 veckor idag.
Jag som precis läst på och tyckte att kopparspiral verkade bra eftersom det var utan hormoner.
Men det verkar bli bebisar med den ju, om man kollar här i tråden! :)
Hade hormonsprial mellan vår tvåa och trea. Funkade jättebra tyckte jag så det kommer jag att satsa på igen. Hormonerna i den verkar bara lokalt så det är stor skillnad mot att ta p-piller. Skönt att slippa att komma ihåg att stoppa i sig piller.
Har missat att skriva. Men våran lilla tös kom till världen i söndags, den 8 Juli, 12 dagar över tiden. 3570 g, 51 cm lång. <3