• Svar på tråden Juni-barnen
  • Annelie81

Ni med barn som har prickar...vill ni kolla min blogg där jag lagt upp en bild på lilleman..Prickarna har blivit värre, bara sen vi var på BVC idag...:( de är liksom flammor nu...

• Uddabus

Ser ut som han inte tål något som du ätit ja...

Är det kinden som legat neråt eller?

Pröva med att tvätta med vanligt vatten för är det värmen så brukar det iaf svalka... Att man typ baddar med vatten på tvättlapp

• PetraK

Så där har Elise också, tycker det blir lite småflammigt när hon blir varm.
    Men jag tror det är hormonplitor Elise har. Det enda hon annars skulle reagerat på är mjölkprodukterna jag äter, brukar det komma som utslag? Har tänkt att det borde bli ngt med magen på henne då...
    Äter inte jordgubbar och choklad, lök någon gång ibland, vad mer kan dom reagera på?

• LillSnurr82

Tycker det ser ut som värme utslag. Prata med min Bvc sköterska i dag om just sånt. Kan vara värmeutslag eller bara hormoner från mamman (om de ammas) som ger utslag. I vårt fall trodde hon på något av det eller en kombo av dem, för när vi var där var ju Märta så klart fin i hyn igen. Men nu på eftermiddagen blossa utslagen upp igen.(de liknar de din son har Annelie81)

• zenoble

AAEV: åh jag hoppas verkligen jag inte kommer blöda så länge! vad grinig man blir när det är så..

Idag har det varit runt 27 här och Elias har bara fått ligga i blöja i vagnen, han är ganska varm av sig så han var nästan för varm ändå.

Det är ganska vanligt att man ser det som utslag när de är överkänsliga mot mjölkprodukter, man kan ju prova sluta dricka ren mjölk osv då de kan tåla lite i mat och så..

• Pluttan

Tycker det ser ut som värmeutslag. Sådana brukar Isabella få när hon blir varm faktiskt.

• FiaA87

Idag har lillkillen sovit i enbart blöja i vagnen, vi har smält bort! Han har sten vägrat kläder å filtar å mössor! Ligger i sovrummet nu och här är nig närmre 30 grader, hoppas han sover bra fast att det är varmt. Har en fläkt i andra rummet och dörren öppen, känner dock ingen skillnad. Elbin har redan sparkat av sig täcket!

• Annelie81

Tack för era svar....är nog en kombo av det mesta, hormoner, värme och något jag äter...

• Lina007

Idag blir Eira två månader! Tiden har rusat iväg.

Ser att ni pratar lite om hur långa era små är. Eira är ju som sagt två månader nu och kan fortfarande ha strl 50 med marginal - även hennes byxor i strl 48 som vi köpte när hon var nyfödd för att hon skulle ha något som satt någorlunda. Tycker hon känns liten men lite har hon lagt på sig i alla fall.

Idag fyller svärfar år så vi var ditbjudna på middag och tårta. Jag fick inte ett, utan några stycken, frågetecken när jag berättade att vi inte ger Eira något vatten (vi har haft säkert 27 grader idag). De ska ju klara sig tillräckligt på bröstmjölken/ersättningen. Sen läser jag lite att vissa säger att det är OK och mer ok verkar det vara om de enbart äter ersättning.

Hur gör ni med era små när det är varmt?

Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com