Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Jag ger bröstet... Prövade vatten igår o han tyckte inte om det...
Idag blev Emilio 3 månader o fick första sprutorna. 3885g och 55cm. Var på Kolmården sön-mån o han var jättesnäll hela tiden
börjar vara väldigt mycket aktiv när han är vaken o vill att vi pratar med honom hela tiden.
39 graders feber, hosta ifrån hell och en son att ta hand om är inget jag vill rekommendera :(
Vill verkligen inte att han ska bli smittad :(
Liam är nu sju veckor och väger 5500 gram och är 56,5 lång. Han växer som bara den och har just börjat använda 62 i kläder. Lite stora dock.
Igår när det var så sjukt varmt var vi på Liseberg. Åkte inget, utan bara myste runt. Dottern tyckte det var väldigt festligt, hon var helt till sig i vagnen. Pekade och sa "ditta" (titta) hela tiden! Så söt!
Vi köpte även vagn igår, blev en Phil and Ted Explorer med syskonsits. Hoppas detta blir sista vagnen nu. Enligt min man får jag inte köpa fler. Detta är ändå bara femte vagnen på drygt ett år! :D
När det är så varmt som nu så brukar jag ge lite vatten på en sked emellanåt. Doppar också nappen i vatten. Tror han gillar det, han surplar i sig som bara den...
Minnah fick lite vatten mellan målen när det var så varmt igår. Hon äter ju bara ersättning och då kan de behöva extra vatten i värmen. Bröstmjölken anpassar sig och blir tunnare så då kan man bara tänka på att amma oftare och behöver inte ge vatten.
Jag klär Minnah i enbart kortärmad body och har med mig en tunn mössa och filtar när vi är ute så man kan reglera om det blir blåsigt etc.
Nu blir det bebis i bara blöja... Här smälter vi bort idag...
Bor nere på Österlen är 31år min sambo är 34år. Bor i villa
Usch va jobbigt Dancia :( hoppas ni får någon bra hjälp!
Igår kväll kom pappsen hem här efter att ha varit och jobbat i en vecka. Elise smilade upp sig mer än hon gjort på hela veckan, så jäkla härligt att se, likadant imorse, mysunge!
Idag har vi varit till stranden på förmiddagen.
De stora barnen var med på simskolan. Kallt i sjön tyckte de...
Alfons och jag höll oss i skuggan. En rätt nöjd gosse idag. Skönt för han har varit lite grinig de senaste dagarna.
Han sov bara en kort stund i vagnen vid stranden. Var tydligen jättetrött sen för när vi kom hem sov han i 3 timmar i sträck. Dagtid vet jag inte om det hänt nån gång tidigare. Han brukar oftast sova bara kortare stunder på dagen, även om det är många korta stunder då...
Men det var jättegott att hinna med att greja lite.
Igår provade vi bärselen. Tog en kort promenad. Men det blir ju så varmt och svettigt med den. Alfons gillade i alla fall att sitta i den.
Mina planer på att pumpan ur och Andreas ska kunna ge Alfons flaska så jag kan åka till stallet ligger dock på is... Har bara lyckats få han att ta flaskan en gång... Måste ju veta att han verkligen tar den om jag ska kunna ge mig iväg. Nappen har han också börjat rata. Han gillade den i början men nu är den tydligen inte lika god längre. Bara mammas tutte som är god att svaggla på tydligen.
I dag vände sig Märta från mage till rygg två ggr. Hon är 5,5 vecka. Hon låg helt naken utan blöja på en filt vid stranden och sprattla och så snurra hon runt :)