• Svar på tråden Juni-barnen
  • Pluttan

PetraK . Isabella var också vaken en hel del faktiskt för ett par veckor sedan. Ibland kändes det som hon knappt sov något mer än typ bara en halvtimma i taget. Nu däremot sover hon faktiskt ungefär 3 - 4 timmar i taget.

• PetraK

Snuppis: Tilde hade kanske Elise fått heta, om inte grannen som fick barn 2 månader innan hade döpt sin tjej till det. Det är ett sååå fint namn :).
    Elise sover i vanliga fall också bra på natten, peppar peppar, behöver inte gå och buffa, utan efter amningarna lägger vi oss i sängen och tittar lite på varandra, så det ska jag absolut inte klaga på. I morse var hon inte speciellt ledsen heller utan låg och kikade runt mest.
    Det är kvällarna som blir lidande när hon är vaken för mycket, hon blir så övertrött och kommer inte till ro, och när hon väl börjar komma till ro så drar hon igång sig själv igen efter en stund, några gånger innan hon till slut somnar.

Pluttan: okey, hur gammal är Isabella nu? Vilka periodare bebisar kan vara!

• snuppis
    PetraK skrev 2012-07-24 17:14:22 följande:
    Snuppis: Tilde hade kanske Elise fått heta, om inte grannen som fick barn 2 månader innan hade döpt sin tjej till det. Det är ett sååå fint namn :).
    Elise sover i vanliga fall också bra på natten, peppar peppar, behöver inte gå och buffa, utan efter amningarna lägger vi oss i sängen och tittar lite på varandra, så det ska jag absolut inte klaga på. I morse var hon inte speciellt ledsen heller utan låg och kikade runt mest.
    Det är kvällarna som blir lidande när hon är vaken för mycket, hon blir så övertrött och kommer inte till ro, och när hon väl börjar komma till ro så drar hon igång sig själv igen efter en stund, några gånger innan hon till slut somnar.

Pluttan: okey, hur gammal är Isabella nu? Vilka periodare bebisar kan vara!
    åhh tack ja visst är det fint, vilken otur att grannen gav det namnet till sitt barn
  • PetraK

Hehe ja fast jag älskar namnet Elise med, så det gör inget :). När det blir syskon hoppas jag dock på en pojke, för det finns inte en chans att vi kan hitta ett tjejnamn till haha! Sååå svårt!!

• Uddabus

Här är det enbart kortärmade bodys. Finns dem med lite ben på...

Ingen mössa mer än solhatt vid behov.

Vi har varit på stranden idag i det var galet skönt... Charlie sov mestadels...

Ja Charlie är stor o väldigt lång.. Har nog anabola i tuttarna om man jämför med andra här inne...

Visst han var stor när han föddes men har ändå vuxit 9cm o gått upp 2 kg på en månad...

• Elvis Mamma

Oj va varmt å härligt ni verkar ha de, har inte kunnat ha enbart body på Enya sedan hon föddes. Här är de kallt å blåser massa så Enya har långärmad body, byxor, strumpor, mössa å hoddie. Tror vi haft "sommar varmt" ungefär två gånger på hela sommaren så inga besök till stranden har de blivit i sommar å nu börjar de redan kännas som höst här skönt å höra fler bebisar som inte växer super mycket på längden, BVC sköterskan mätte två gånger för hon trodde inte de stämde men de gjorde de tydligen, får se hur de ser ut om två veckor

• Sweet life

Här kör vi enbart boddy eller kortärmad och kortbenad dress.. Mössa enbart när vi inte är inne eller ligger i vagnen och då bara en tunn hjälm. Ibland lägger jag över en tunn filt och ibland är det enbart blöja som gäller!

Idag har vi haft 27 grader varmt och dunderkvavt!

• Sweet life
    AAEV skrev 2012-07-24 15:20:31 följande:
    Sweetlife: vad härligt att det kändes bra! Hur gammal är sonen nu? Vi väntar nog ett tag till, men Olympia är ju bara 11 dagar ;) sydde inte denna gången så kanske vi vågar lite tidigare, förra gången väntade vi nästan ett halvår!
    Han är 4 veckor på torsdag och avslaget försvann nu i helgen. Vi körde med kondom, dels för att vi inte vill ha något mer barn och även för eventuell infektionsrisk. Har tid för efterkontroll den 15 augusti och ska skaffa nått bra p-medel då... Jag blev sydd med 2 stygn utvändigt mot mellangården och x antal invändigt. Står bara "flertalet stygn invändigt" i journalen...
  • LillSnurr82

Skrev fel. 55cm är Märta nu inte 56 som jag visst skrev.

Är varmt här oxå.. 27-28 grader i dag. Enbart body och möjligtvis ett par tunna byxor när hon inte ligger i vagnen. Ser lätt på henne när hon blir för varm, får värme utslag direkt. Mössa är inte att tala om(så mycket hår) hade inte ens det på stora tjejen i vagnen när hon var bebis (född i december) pga allt hår.

• Pluttan

PetraK. Min lilla tjej är 5 veckor och fyra  dagar.

Bvc besök idag. 4945g. Förra veckan 4385g.