• Svar på tråden Juni-barnen
  • snuppis

Oki då är det normalt då =) Tilde har sovdag, jag BORDE ta tag i en massa hemma som tvätt och städ, men jag vill nog hellre ta en slappardag tror jag med lite kaffe tv data och spel ha ha =) 

• Elvis Mamma

Alla bebisar är så långa, Enya är bara 53, hon blir 7 veckor snart. 49 när hon föddes, vikt kurvan ser jättebra ut men längdkurvan står mest still å där ligger hon långt under normal. Någon som vet om jag behöver oroa mig eller tar hon igen det tror ni?

• snuppis
    Elvis Mamma skrev 2012-07-24 15:44:10 följande:
    Alla bebisar är så långa, Enya är bara 53, hon blir 7 veckor snart. 49 när hon föddes, vikt kurvan ser jättebra ut men längdkurvan står mest still å där ligger hon långt under normal. Någon som vet om jag behöver oroa mig eller tar hon igen det tror ni?
    tilde växer inte heller tycker jag, hon va 51 cm när hon föddes och nu 52,5 5 veckor men då trodde bvcgubben att de mätt fel på bb. jag vet inte
  • Lenis21

Tycker det är svårt att klä lilla damen när det är sånt här väder supervarmt men blåsigt också. Hur mycket vågar man klä av de små??? Hur gör ni med mössa??? Min andra är född på vintern och det va lättare att klä henne.

• PetraK

Lenis21: jag håller med dej! Var med en kompis i stan idag, då fick Elise ha kortärmad body, byxor, strumpor och hjälmmössa. Hade en hoodie på från början men det blev för varmt. När vi gick hemåt blåste det mycket så då satte jag en tunn filt i nedersta öglorna på suffletten (så det inte skulle blåsa rakt i ansiktet men så att det ändå var helt öppet.) Det känns som det räckte. Men jag är tokhispig vad gäller klädbiten, oavsett väder, går och känner på henne hela tiden :P.

• Pluttan

ElvisMamma: Min Isabella är 55,5cm nu och var 54cm när hon föddes. Hon är fem och en halv vecka.

Lenis21: Håller med dig att det är lite svårt med kläder nu. Men jag brukar känna efter både i vagnen och på henne om det känns lagom varmt. Jag tänker hellre lite svalare än alldeles för varmt. Tycker man har hört så mycket om att det inte är så bra om de blir för varma. Däremot så har jag en lite tunn hjälmmössa just för att skydda det ömtåliga huvudet. Oftast blir det en liten kofta om det är lite mulet eller blåsigt annars kör jag kortärmat med en liten filt i vagnen. Och "vindskyddet"  på.

• PetraK

Alltså hur mycket orkar/orkade era 4-5 veckors vara vakna på dagarna?
    I natt var Elise vaken 03:30 till 05:30, somnade, vaknade sen 07:30, men somnade om till 10:00 efter amning, somnade 11:15-11:45, vaken till 14, sov till strax innan 15 och nu är hon vaken, verkar trött ena stunden och sen superpigg helt plötsligt. Försöker söva henne men hon vill inte riktigt. Hon annars ungefär varannan-var tredje timme.
    Känns som hon är vaken för mkt?

• Lenis21

Har också en liten hjälmmössa på men idag när jag tog av den så var hon alldeles blöt i håret. Hade en kortärmad body, byxor och strumpor. Men ändå var hon helt blöt på ryggen. Svårt svårt

• PetraK

Ja då är det ju inte så lätt! Inga byxor och tunn filt då kanske?
    Elise fick ta av sig till blöja här nu, vi har varmare inne än vad det är ute typ :/, genomsvettiga båda två...

• snuppis
    PetraK skrev 2012-07-24 16:21:32 följande:
    Alltså hur mycket orkar/orkade era 4-5 veckors vara vakna på dagarna?
    I natt var Elise vaken 03:30 till 05:30, somnade, vaknade sen 07:30, men somnade om till 10:00 efter amning, somnade 11:15-11:45, vaken till 14, sov till strax innan 15 och nu är hon vaken, verkar trött ena stunden och sen superpigg helt plötsligt. Försöker söva henne men hon vill inte riktigt. Hon annars ungefär varannan-var tredje timme.
    Känns som hon är vaken för mkt?
    "peppar peppar" tilde sover alltid på natten...hon äter ju och så men är aldrig vaken "peppar peppar MASSOR med peppar" =)  sedan som jag skrev så har hon vissasovdagar och ibland så är hon vaken 1,5-2 h på morgonen och ett par på kvällen.