Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Zvartaliljan- aha...då förstår jag....va okunnig man är :) tack för svaret!
Vet att ni pratade om bärsjalar för ett tag sedan, min kille älskar att ligga i den, och jag får massa gjort samtidigt :) har lagt ut bild på bloggen om någon vill se, ( eftersom det fortfarande inte går att lägga ut bilder ifrån mobilen )
www.rebeckasoderblom.blogg.se
Sweet life: nej precis, skulle heller ALDRIG väcka Märta när hon sover. Låter dumt att göra det.. :)
Anna Wahlgren är ingen favorit o efter att ha läst om standardmodellen så ligger hon inte bättre till. Mitt barn får äta o sova när hon vill o hur länge hon vill. Rutiner kommer allt eftersom. Men det funkar säkert för vissa.
Vi kör inte heller efter något schema här hemma utan tar dagarna som dom kommer. Jag helammar och är för fri amning så Enya får äta så ofta hon vill, det blir dock fortfarande inte oftare än var fjärde, femte timme å på natten sover hon 6-7 timmar, vi samsover å kommer fortsätta med länge. Vakentiden per dygn är ungefär 2 timmar å annars sover hon mest men när hon väl är vaken så är hon väldigt med å har börjat le mer och mer
blöjbyte gör vi när det behövs vilket är ganska ofta, hon kissar massor och bajsar
Bad har vi kört varje dag nu några veckor när det varit så varmt, blir så svettigt å jag har fortfarande galet mycket mjölk så både jag å Enya vaknar i pölar mer eller mindre varje morgon trots skydd å handdukar å med all mjölk så känns bad varje dag fräschast, dessutom älskar Enya att bada
I dag var vi på e liten marknad här i stugan. Då fick Märta sitta i bärsjal. Första gången jag använder den utanför hemmet.. Funka kanon..:) så den kommer nog till mer nytta nu när vi flyttar hem till stan..
Sunt förnuft och att man lyssnar på sin bebis funkar nog för de flesta tror jag..
MarieG81: vad fina ni var i tidningen idag :)
Vad mycket era små sover, Olympia är nog vaken tio timmar om dygnet, och äter varannan timme, på kvällen ännu oftare! På natten går det dock ca 4 timmar mellan, skönt det :)
Eh ja...vi e ju självklart inte ute o går med vaggan.....VAGNEN ska de stå!!!