• Svar på tråden Juni-barnen
  • Sweet life
    PetraK skrev 2012-08-04 19:01:43 följande:
    Någon vars barn gör fallreflexen spontant även fast han/hon inte faller alls? Elise har gjort det i badet och på skötbordet, ser så där chockad ut och spritter med armar och ben rakt ut (blir inte ledsen dock). Har även hänt i sömnen ett par gånger och då vaknar hon ju :( (och är ledsen).
    Min kompis bebis gjorde likadant, dom fick börja låta henne sova på mage för annars sov hon inte alls...
    Simon gör det varje gång han ligger på rygg...
  • PetraK

Har han gjort det från början? När vi var på sjukhuset när Elise var 11 dagar så testade dom den reflexen och den funkade, sen har jag inte sett den förens nu..
    Hispig som jag är så vågar jag inte ha Elise sovandes på mage (hon är inte så förtjust i magläge ändå), så i natt fick jag försöka ha henne på sidan, men till slut vänder hon tillbaka till rygg (även om jag bullar upp bakom).

• Elvis Mamma

Enya har gjort den reflexen dagligen sedan hon föddes, den växer bort med tiden, ingen fara. Enya vaknar dock inte av det

• sanna87

En fråga: jag har fått lite blödningar igen. Vad kan de bero på? Eller är det mensen redan? Eliad föddes för snart sex veckor sedan.

• PetraK

Sanna87: då är vi två. Färskt blod, trodde det var början på mensen men det kom ingen mensvärk och så lugnade det ner sig...

• HeavyD

En till som fått blödningar igen efter ca sex veckor. Borde väl vara avslaget när man ammar?

• sanna87
    HeavyD skrev 2012-08-05 13:12:33 följande:
    En till som fått blödningar igen efter ca sex veckor. Borde väl vara avslaget när man ammar?

har inte haft avslag på två veckor, kan de komma tillbaka med färskt blod så? Jag helammar så de borde ju inte va mens... eller?
  • Lenis21

Man kan få mensen fast man helammar. Med äldsta dottern helammade jag och fick tillbaka mensen 8 veckor efter hon föddes.

• sanna87
    Lenis21 skrev 2012-08-05 13:28:11 följande:
    Man kan få mensen fast man helammar. Med äldsta dottern helammade jag och fick tillbaka mensen 8 veckor efter hon föddes.

Ah ok har läst om de med. men märkte du nån skillnad på avslag vs mens. det e ju färskt blod som kommer nu o har som sagt inte haft avslag på två veckor o de e sex veckor sen han föddes.
  • Baby1112

Jag har fått mensen fast jag helammar. Äter visserligen cerazette nu.
    Men började blöda i förrgår och igår kom värken, idag finnarna. :(