• Svar på tråden Juni-barnen
  • zenoble

Ja min kom 5 veckor efter nu har jag blödit konstant i 3 veckor sedan jag satte in hormonspiralen.. Normalt?

• AAEV

Zenoble: blödningar när man satt in spiralen är normalt. Kg blödde i flera månader!

• UnderbaraPojke

Dem här fallreflexerna har Sam jätteofta. I badet, skötbordet eller bara när han ligger... han ser verkligen livrädd ut!!

Varför får dem dessa spasmer??

Jag helammar men fick mensen efter 6 veckor!

Efterkontroll på mvc i morgon. vad gör dem på denba kontroll? Tar det lång tid?

• zenoble
    AAEV skrev 2012-08-05 15:39:27 följande:
    Zenoble: blödningar när man satt in spiralen är normalt. Kg blödde i flera månader!

Aa antar att jag får stå ut. Man kan ju bara hoppas det går över!! Orkar inte plocka ut den å byta till något annat..
  • Ensortsmamma

Funderar med på hormonspiral, vill veta allt, gör den ont att sätta in? Hur länge kan man ha den? Blöder man ofta? Vad kostar det? Är de svårare att bli gravid sen? Hur påverkas man hormonellt? Hade p-stav innan och först blödde jag i 6 mån sen höll de upp ett år och sen började jag blöda igen då plockade jag ut den..

• Baby1112

Liam har också sina reflexer. Speciellt när man lägger ner honom i sängen. Han sprattlar som bara den... :)

Underbarapojke: på efterkollen med dottern pratade vi om förlossningen, hur mammarollen funkade, om sexet kommit igång och p-medel. Blev erbjuden Gyn undersökning men tackade nej.
    Tog kanske 20 minuter.

• Dancia

Jag hade också blödningar med hormonspiralen till och från i 5 mån då jag valde att ta ut den. Ska dock sätta in spiral denna gången också och ge det minst 7 månader då de säger att det brukar stabilisera sig först efter 6 mån.

Ensortsmamma: Själva insättningen gör inte ont men kan kännas obehagligt. Men efteråt fick jag enorma menssmärtor, kändes nästan som eftervärkar så jag rekommenderar att ta en bra värktablett ca 45 min innan insättningen. Det ska inte påverka möjligheten att bli gravid. Jag blev ju gravid denna gången av att vi slarvade med kondomen en enda gång några månader efter att jag tagit ut den.

Den kan sitta i 5 år och den kostar 1000 kr. BruJa

• Dancia

Jag hade också blödningar med hormonspiralen till och från i 5 mån då jag valde att ta ut den. Ska dock sätta in spiral denna gången också och ge det minst 7 månader då de säger att det brukar stabilisera sig först efter 6 mån.

Ensortsmamma: Själva insättningen gör inte ont men kan kännas obehagligt. Men efteråt fick jag enorma menssmärtor, kändes nästan som eftervärkar så jag rekommenderar att ta en bra värktablett ca 45 min innan insättningen. Det ska inte påverka möjligheten att bli gravid. Jag blev ju gravid denna gången av att vi slarvade med kondomen en enda gång några månader efter att jag tagit ut den.

Den kan sitta i 5 år och den kostar 1000 kr. Jag brukar reagera kraftigt på andra hotmonella p-medel. Torra slemhinnor, tappar sexlusten, illamående, dåligt humör o.s. men spiralen reagerade jag inte på förutom de här oregelbundna blödbingarna.