• Svar på tråden Juni-barnen
  • gammelmamma

Det som kan vara bra att tänka på angående hormonspiral är att man kan känna sig nestämd och ledsen. Det drabbar självklart inte alla men kan vara bra att ha med sig i bakhuvudet om man skulle bli deppig. Jag hade nästan inga blödninngar, underbart 

• Bumman79
    PetraK skrev 2012-08-05 05:53:44 följande:
    Sanna87: då är vi två. Färskt blod, trodde det var början på mensen men det kom ingen mensvärk och så lugnade det ner sig...
    Samma här...hade länge lite rosa/bruna flytningar men sen en dag kom det massor av blod så jag tänkte att jag måste ha fått tillbaka mensen tidigare i veckan..men den kommer väl inte tillbaka efter lite mer än 4 v efter förlossningen? Det har lugnat ner sig lite men det kommer lite rött blod å å då.
  • Bumman79
    Baby1112 skrev 2012-08-05 19:15:02 följande:
    Liam har också sina reflexer. Speciellt när man lägger ner honom i sängen. Han sprattlar som bara den... :)

Underbarapojke: på efterkollen med dottern pratade vi om förlossningen, hur mammarollen funkade, om sexet kommit igång och p-medel. Blev erbjuden Gyn undersökning men tackade nej.
    Tog kanske 20 minuter.
    Är det barnmorskan som gör gynundersökningen? Min barnmorska undersökte aldrig mig under min graviditet så det skulle kännas lite konstigt om just hon gjorde det tycker jag...henne snackar man bara med skulle hellre göra en undersökning med hos en läkare känner jag om ni förstår vad jag menar...
  • UnderbaraPojke

Hur ofta badar ni era små??

Vår kille fullkomligt älskar att bada så jag vll börja göra det varje kväll... Ngt man ska tänka på då förutom olja i vattnet så han inte blir torr??

• sanna87
    UnderbaraPojke skrev 2012-08-06 05:14:24 följande:
    Hur ofta badar ni era små??

Vår kille fullkomligt älskar att bada så jag vll börja göra det varje kväll... Ngt man ska tänka på då förutom olja i vattnet så han inte blir torr??

Va skoj att han älskar det! Elias har gått från att hata det, till att acceptera der, o nu senaste två gångerna verkar han tycka det e skönt o mysigt Vi badaf honom 1 gång i veckan men ska börja med två då han har så mkt hår som blir skitigt :-P efter badet smörjer vi in honom i olja, jag brukar massera in den, det gillar han. Min bm sa att de e en god ide att smörja in med olja efger bad men jag vet andra mammor där bm sagt att man inte ska smörja in bebis hud med nåt. Som vanligt olika riktlinjer :-P ja kommer iaf fortsätta smörja vår kille då han gillar de o blir avslappnad o lugn!
  • UnderbaraPojke
    sanna87 skrev 2012-08-06 05:20:14 följande:
    Va skoj att han älskar det! Elias har gått från att hata det, till att acceptera der, o nu senaste två gångerna verkar han tycka det e skönt o mysigt Vi badaf honom 1 gång i veckan men ska börja med två då han har så mkt hår som blir skitigt :-P efter badet smörjer vi in honom i olja, jag brukar massera in den, det gillar han. Min bm sa att de e en god ide att smörja in med olja efger bad men jag vet andra mammor där bm sagt att man inte ska smörja in bebis hud med nåt. Som vanligt olika riktlinjer :-P ja kommer iaf fortsätta smörja vår kille då han gillar de o blir avslappnad o lugn!

San hatade att bada dem första veckorna men älskar det nu... jag har ganska mkt olja i vattnet så jag behöver inte smörja han eftrr. Han sover så mkt bättre om han badat på kvällen.
  • Elvis Mamma

Har börjat bada Enya varje kväll då hon också älskar det plus att det känns så mycket fräschare efter all mjölk å annat ;) Har massa olja i vattnet å brukar också massera in efteråt. Enya har dock en massa hår å det blir så himla oljigt av oljan så sköljer alltid av håret separat

• Uddabus

Badar Charlie 1 gång i veckan o han gillar det supermycket... Men måste köpa större balja eftersom han vill spralla men han får ju inte plats i den :)

Någon som har koll på skorv? Jag har totalt glömt...

Är det salisylsyrevaselin som gäller fortfarande?

Smörjer man in mycket o låter verka för att sen tvätta bort?

• UnderbaraPojke
    Uddabus skrev 2012-08-06 08:01:30 följande:
    Badar Charlie 1 gång i veckan o han gillar det supermycket... Men måste köpa större balja eftersom han vill spralla men

Någon som har koll på skorv? Jag har totalt glömt...

Är det salisylsyrevaselin som gäller fortfarande?

Smörjer man in mycket o låter verka för att sen tvätta bort?

Jag frågade på bvc och hon nännde det vaselinet men bara om det var riktigt mycket skorv. Hon tyckte barnolja var bäst!!