Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Enya har ingen skorv än, kanske kommer men såg dock att de finns en helt ny salva på Apoteket mot just skorv
Okej ska kolla det nästa gång jag ska till apoteket
Bumman: det är BM som gör den. Men jag tyckte också det skulle kännas konstigt eftersom hon inte gjort det innan. :)
Men jag hade ändå inga problem så jag hade inget behov av undersökning.
Uddabus: använder en kräm som heter Borago och är mot skorv. Funkar jättebra tycker jag. Bara att smörja in, sen trillar det bort av sig självt.
Ja elias har ju börjat gilla det mer o mer så vi får se ikväll kanske han älskar det
försöker göra de till en mysig stund! ![]()
Gaahh...här är en till med mens...tror jag, mensvärk och bruna flytningar! Visst måste det vara okej att använda tampong nu!? Gillar inte bindor....
Vi hade också Borago mot mjölkskorv när dottern var liten. Smörja 3ggr/dag i några dagar och sen var det borta. Oljigt blev det men det hjälpte
Hej på er alla mammor!!Nu var det ett bra tag sedan jag var inne här...jisses vad det händer mycket:))Kan inte fatta tiden går så fort...lille Melwin blir 2 månader på torsdag!Han växer så det knakar! 4890g och 55 cm lång!Vi mår fantastiskt bra,trots att den lille parvlen åkte på öroninflamation vid 5 veckors ålder..:((Själv är jag oehört frustrerad över min mage!!När ska det börja "rinna" av???alla har sagt att om man ammar så bara "rinner" det av....här rinner det minsann inget!! Jag har inte ammat mina andra två barn,men denna gång helammar jag så jag har inga tidigare erfarenheter utav detta.När är det ok att börja göra sit ups??Känner nämnligen att jag måste börja med något väldigt snart,annars har jag inga jeans att ta på mig till hösten....kanske finns fler magövningar som passar "nyförlösta"??
Har läst allt ni skrivit men knappt hunnit skriva något själv. Men nu tänkte jag ta tillfälle i akt.
Mens & preventivmedel: Fick min mens när Wilton var 5 veckor exakt, och ändå helammar jag. Var lika dant förra gången, men då slapp jag menen i 8 veckor om jag minns rätt. Så trist, men behöver inte oroa mig för att den ska komma vid något olägligt tillfälle. Ska sätta in hormonspiral är tanken, har en att hämta ut på recept och min bm ska sätta in den när hon ändå tar cellprov (fyllde 23 förra månaden så det är dags för det nu..)
Sömn, mat & rutiner: Här är varje dag olik den andre, i bland vill han bara sova, i bland bara vara vaken o ligga mkt i sitt babygym m.m o i bland ska det bara ätas eller bli buren. Hoppas att jag snart kan få se något mönster... Dock somnar han runt samma tid varje kväll 21/22 och sen äter han runt 3 på natten, ja ända målet faktiskt. Sååå himla skönt. Jag samsover med honom och det är jag glad över att jag gör. Han får inte samma närhet och mys som första barnet fick så därför vill jag ta igen det lite på natten eller vad man ska säga.
Såg att någon följer ett schema, helt galet i mina ögon. Men är väl inte helt överraskad över att det lätt kan kännas som en bra idé om det är första barnet och man känner sig lite osäker. Helt galet i mina ögon att ge en bebis mat på natten på sekunden bara för att den vaknar till för att sedan från en viss ålder ta bort nattmaten helt. Om vi ser till min pojke så kan det räck med att puffa honom en liten stund i rumpan o han somnar om, så varför kanske skapa ett behov som kanske inte finns? För att sedan vägra bebisen det bara för att den kommit till en viss ålder? Nä fy Och trycka i bebisen mat....finns ingen logik i det hela.
Jag vill tipsa om att köpa boken Somna utan gråt. Jag köpte den på cdon tror jag för 50:- förrförra året. Köp den redan nu för att lära er hur barns sömn fungerar och det finns mkt lärorika tips och berättelser som inte kan skada erat barn på något sätt, eller får er att tänka om det ni gör verkligen är det bästa för ert barn.
Bvc: Wilton går upp jättefint och jag är glad över att det fungerar fint med att helamma. Och jag vill tacka alla ni som delade med er av hur jobbigt ni hade det med amningen, hur jobbigt ni tyckte det var o börja med ersättning m.m. Det hjälpte mig att faktiskt orka stå ut under de första 5 veckorna med mjölkstockning och blödande bröstvårtor (som ser helskumma ut nu pga av att det faktiskt lossnade bitar av dem...). Nu gör det inte ont alls och allt flyter på bra så nu ska jag börja introducera flaska, den som dancia rekomenderade, och jag hoppas att inte Wilton vill ge upp amningen nu bara...
Mammakroppen: Jag kan fortfarande inte komma i mina kläder! Bara träningskläderna, vilket iofs är bra men ändå. Är så stressad över detta. Gick upp 17kg, har 4kg kvar, men jag kommer väl snart i mål hoppas jag.